آژانس هواپیمایی و مسافرتی آفتاب ساحل آبی
آژانس هواپیمایی و مسافرتی آفتاب ساحل آبی
  • چهار‌شنبه 25 مهر 1403
  • Wednesday  16  October  2024
  • چهار‌شنبه 25 مهر 1403
  • آژانس هواپیمایی و مسافرتی آفتاب ساحل آبی ، شرکت خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی
  • فروش بلیت به ایرانیان خارج از کشور ، پرداخت پول توسط بانک و دریافت آنلاین بلیت
  • مجری مستقیم تور دبی ، رزور بهترین هتلهای دبی در سریعترین زمان و بهترین نرخ
  • صدور بلیت هواپیما و پروازهای داخلی و خارجی ، بلیتهای داخلی ایران ایر ، ماهان ، آسمان ، آتا ، قشم ، معراج ، تابان ، کارون ، زاگرس
  • خدمات آنلاین مسافرتی ، صدور بلیت هواپیما بصورت اینترنتی و پرداخت از طریق کارتهای شتاب بانکی
  • فروش بلیت خارجی ترکیش ، امارات ، قطری ، چاینا ساترن ، لوفتانزا ، ایر فلوت ، آلیتالیا ، اکراین ، عمان ، ایژین به شهرهای جهان
  • پرداخت از طریق سیستم بانکی و دریافت مدارک بدون مراجعه حضوری
  • مجری مستقیم تور دبی تایلند مالزی ترکیه چین ارمنستان روسیه بالی هند پوکت آنتالیا استانبول
  • اخذ وقت سفارت و وایز فیش بانکی و دریافت پاسپورت بدون حضور مجدد مسافر
  • آژانس هواپیمایی و مسافرتی آفتاب ساحل آبی ، شرکت خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی
X
خرید اینترنتی و آنلاین بلیط هواپیما ، ارزان ، سریع و مطمئن

تور استانبول 3 شب و 4 روز پرواز ترک ترانسفر اختصاصی با صبحانه فقط 10050000 تومان

تور استانبول 3 شب و 4 روز پرواز ترک ترانسفر اختصاصی با صبحانه فقط 10050000 تومان

تور ویژه انتالیا با پرواز مستقیم ترک سرویس uall فقط 24200000 تومان

ماجراجویی در شارجه؛ کویرنوردی و بازدید از غارهای باستانی

   خبر ماجراجویی در شارجه؛ کویرنوردی و بازدید از غارهای باستانی

ماجراجویی در شارجه؛ کویرنوردی و بازدید از غارهای باستانی ...

«پیشینهٔ اینجا به دوران نوسنگی برمی‌گردد، در چنین مکان‌هایی دست‌ساخته‌هایی نظیر پیکانِ تیر یا تیغه‌هایی دیده می‌شود که همگی از سنگ چخماغ این منطقه ساخته شده.»

ملیحه محوطه‌ای باستانی در شارجهٔ امارات است که در سیاههٔ میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده است. شماری آثار مهم باستان‌شناختی از جمله فسیل‌های چند میلیون‌ساله و گورهای عصر برنز و همچنین قلعه‌های باستانی در این منطقه به چشم می‌خورد.

بازدیدکنندگان در مرکز باستان‌شناسی ملیحه اطلاعاتی دربارهٔ ساکنان این منطقه کسب می‌کنند و همچنین با تاریخ این منطقه در عصر پارینه‌سنگی، نوسنگی، دوران برنز و آهن، و دوران پیشااسلامی و اسلامی و جدید آشنا می‌شوند. کوهستان‌های اطراف این منطقه و درهٔ معروف غارها مکانی جذاب برای طبیعت‌گردی است و راهنمایان محلی نیز در همه جا در دسترس‌ گردشگران‌اند.

تاریندو آکیلاج، معاون سازمان گردشگری منطقه می‌گوید: «بنابراین پیشینهٔ اینجا به دوران نوسنگی برمی‌گردد، در چنین مکان‌هایی دست‌ساخته‌هایی نظیر پیکانِ تیر یا تیغه‌هایی دیده می‌شود که همگی از سنگ چخماق این منطقه ساخته شده.»

او با اشاره به غارهای فراوانی که در دامنهٔ کوه‌های این منطقه وجود دارد می‌افزاید: «این مکان‌ها بیشتر حکمِ جای اسکانِ موقت را داشته، یعنی افراد وقت توفان و تندباد اینجا پناه می‌گرفته‌اند، و ابزار سنگی و غذا اینجا ذخیره می‌کرده‌اند.»

شیخا نوار القاسمی، معاون بنیاد هنر شارجه است. او که خود در این منطقه بزرگ شده علاقهٔ بسیاری به ماجراجویی و طبیعت‌گردی دارد می‌گوید: «اینجا خاص است چون پیش از هرچیز نزدیک است. در شارجه مکان‌های زیادی هست که کشف و دیدن‌شان کار ساده‌ای است، برای رسیدن به آنها لازم نیست کوهنورد حرفه‌ای باشید.»

کویر ملیحه با ماسه‌های روان و زیبا و منظرهٔ تماشایی‌اش یکی از مقاصد مهم گردشگری امارات نیز به شمار می‌رود. مسابقهٔ اتوموبیل‌رانی در کویر یکی از فعالیت‌های پرطرفدار در این منطقه است. همچنین می‌توان در ملیحه فسیل‌هایی را دید که یادگار ۶۰ تا ۷۰ میلیون سال پیش‌اند. «صخرهٔ شتر» که به خاطر شباهتش به شکل این حیوان چنین نام گرفته نیز از دیدنی‌های نزدیک شارجه است که قدمتی ۸۰ میلیون ساله دارد.

شیخا در انتها می‌گوید: «شارجه همه چیز دارد، از هنر و فرهنگ و موسیقی گرفته تا فیلم و آموزش و طبیعت. اهالی همه‌جای دنیا را اینجا می‌بینید و آنچه اینجا تجربه می‌کنید مخصوص این منطقه است.»


تاریخ خبر: چهار‌شنبه 18 مهر 1403
ساعت: 9:50:57 AM