آژانس هواپیمایی و مسافرتی آفتاب ساحل آبی
آژانس هواپیمایی و مسافرتی آفتاب ساحل آبی
  • آدینه 10 فروردین 1403
  • Friday  29  March  2024
  • آدینه 10 فروردین 1403
  • آژانس هواپیمایی و مسافرتی آفتاب ساحل آبی ، شرکت خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی
  • فروش بلیت به ایرانیان خارج از کشور ، پرداخت پول توسط بانک و دریافت آنلاین بلیت
  • مجری مستقیم تور دبی ، رزور بهترین هتلهای دبی در سریعترین زمان و بهترین نرخ
  • صدور بلیت هواپیما و پروازهای داخلی و خارجی ، بلیتهای داخلی ایران ایر ، ماهان ، آسمان ، آتا ، قشم ، معراج ، تابان ، کارون ، زاگرس
  • خدمات آنلاین مسافرتی ، صدور بلیت هواپیما بصورت اینترنتی و پرداخت از طریق کارتهای شتاب بانکی
  • فروش بلیت خارجی ترکیش ، امارات ، قطری ، چاینا ساترن ، لوفتانزا ، ایر فلوت ، آلیتالیا ، اکراین ، عمان ، ایژین به شهرهای جهان
  • پرداخت از طریق سیستم بانکی و دریافت مدارک بدون مراجعه حضوری
  • مجری مستقیم تور دبی تایلند مالزی ترکیه چین ارمنستان روسیه بالی هند پوکت آنتالیا استانبول
  • اخذ وقت سفارت و وایز فیش بانکی و دریافت پاسپورت بدون حضور مجدد مسافر
  • آژانس هواپیمایی و مسافرتی آفتاب ساحل آبی ، شرکت خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی
X
خرید اینترنتی و آنلاین بلیط هواپیما ، ارزان ، سریع و مطمئن

تور استانبول 3 شب و 4 روز پرواز ترک ترانسفر اختصاصی با صبحانه فقط 10050000 تومان

تور استانبول 3 شب و 4 روز پرواز ترک ترانسفر اختصاصی با صبحانه فقط 10050000 تومان

تور ویژه انتالیا با پرواز مستقیم ترک سرویس uall فقط 24200000 تومان

ماه رمضان در ترکیه چگونه میگذرد؟

   خبر ماه رمضان در ترکیه چگونه میگذرد؟

ماه رمضان در ترکیه چگونه میگذرد؟ ...

رمضان از ماه های مقدس تمام مسلمانان جهان می باشد و در طی این ماه سبک و سیاق زندگی کمی دچار تغییر می شود، یکی از کشورهای مسلمان که مردم آن در ماه رمضان روزه می گیرند کشور ترکیه می باشد . در ترکیه نوزادان پسری که در این ماه به دنیا می آیند معمولاً «رمضان» نام گذاری می شوند! یکی از رسوم جالب و دیدنی در ماه رمضان که در کشور ترکیه اتفاق می افتد، وجود طبّال ها (افراد طبل زن) می باشد که این افراد به هنگام وقت سحر در خیابان ها به راه می افتند و با نواختن طبل مردم را برای خوردن سحری و عبادت کردن بیدار می کنند. به عبارتی می توان گفت این افراد طبل زن در حکم ساعت های شماطه دار به حساب می آیند! بعضی از طبّال ها حین طبل زدن، آواز نیز می خوانند.ماه رمضان در ترکیه
در هر منطقه از شهر، یک طبّال وجود دارد. در پایان ماه رمضان و شروع عید فطر، طبال ها در این روز به منظور جشن گرفتن عید فطر نیز طبل می نوازند و با زدن زنگ منازل، عیدی و انعام خود را از مردم می گیرند. در کشور ترکیه، مردم به هنگام غروب و وقت افطار با شنیدن صدای شلیک توپ متوجه زمان افطار شده و روزه خود را افطار می کنند!
در نزد مردم ترکیه، ماه رمضان از ماه های خاص می باشد زیرا مسلمانان در این ماه به دستور قرآن باید روزه داری کنند. در کشور ترکیه، اکثر مردم مسلمانند البته این بدان معنی نیست که همه افراد روزه می گیرند، اما در ماه رمضان حتی افرادی که روزه نمی گیرند برای احترام گذاشتن به افراد روزه دار، از خوردن و آشامیدن در مکان های عمومی خودداری می کنند و نوشیدن مشروبات الکلی در این ماه به حداقل می رسد.ماه رمضان در کشورهای اسلامی آغاز شده و مسلمانان به در پی روزه گرفتن هستند و در ترکیه هم به دلیل آنکه اکثریت غالب مسلمان هستند ، ماه رمضان اهمیت ویژه ای دارد. ماه رمضان در ترکیه شور و شعف خاصی دارد. مسلمانان ترکیه معتقدند حتی اگر در بدترین وضعیت مالی باشند، خداوند این ماه برکت را به سفره هایشان می آورد. به همین دلیل، آغاز این ماه در ترکیه آنقدر شاخص و مورد توجه است که حتی غیرمسلمانان هم با آن آشنا هستند. مسلمانان در ترکیه قبل از شروع ماه رمضان شروع به تزئین خیابان ها و مساجد می کنند و آمدن ماه رمضان را به یکدیگر تبریک می گویند.سحرها، علاوه بر ادعیه مساجد مردم هم همدیگر را برای سحری خوردن بیدار می کنند. در حقیقت این یک عادت قدیمی است که حتی توسعه وسایل ارتباط جمعی هم نتوانسته است آن را از بین ببرد.
مساجد ترکیه در ماه رمضان شاهد حضور گسترده مسلمانان برای ادای نماز در مساجد است. یکی از مراسمی که شور و هیجان خاصی را به روزه داران به خصوص در زمان 'سحر ' می دهد، 'چاوشی خوانی ' به سیاق سنتی آن است. مساجد ترکیه در این ماه از شور و اشتیاق بیشتری نسبت به ماه های دیگر برخوردار است، به ویژه مساجد بزرگ و معروف که مسلمانان ترکیه از هر کجا سعی می کنند به این مساجد بیایند و نماز را در این اماکن باشکوه به جماعت به جای آورند.

در این ماه برخی از شبکه های تلویزیونی ترکیه نیز با تدارک پخش برنامه های خاص به استقبال این ماه می روند و اقدام به پخش برنامه های احکام و سریال های اسلامی قبل از افطار و هنگام سحر می کنند.
ماه مبارک رمضان در ترکیه با صرف خوراکی های مخصوص همراه است . زیتون، خرما، دست کم دو نوع پنیر شامل پنیرمعمولی و پنیر موسوم به کاشار از جمله مواد غذایی پرمصرف در این ماه است به طوری که این اقلام را تقریبا در تمامی منازل می توان مشاهده کرد.
مسلمانان ترکیه در این ماه با حضور در بازارها به خرید خوراکیهای خاص برای افطار می پردازند و زنان نیز در منازل خود شیرینی های مخصوص این ماه همچون ' کانفه ' و ' باقلوا ' تهیه می کنند.
در رمضان در ترکیه یک نوع نان مخصوص به نام "پیده رمضان” پخت می شود و ساعاتی قبل از افطار صف های طولانی در مقابل نانوایی هایی که "پیده" را عرضه می کنند می توان مشاهده کرد. اگر سر سفره افطاری یکی از مسلمانان ترکیه بنشینید، خواهید دید که زیتون، پنیر، خرما، و انواع سوپ و آش پای ثابت این سفره است.
در روزهای ماه رمضان بازار شیرینی ها و غذاهای مخصوص ترکیه داغ است و بیشتر از سی و شش نوع شیرینی و پیراشکی روی پیشخوان شیرینی فروشی ها به چشم می خورد. در این میان باقلوای مخصوص ترکیه بیشتر از همه طرفدار دارد.


تاریخ خبر: پنجشنبه 03 خرداد 1397
ساعت: 12:16:51 PM