اجرای ارکستر سمفونیک تهران در ایتالیا به دلیل اهمیت حضور یک گروه پرتعداد هنرمندان ایرانی در اروپا فصل جدیدی را در فعالیت های موسیقایی کشورمان در جهان ایجاد کرد.
ارکستر سمفونیک تهران یکی از مجموعه های پرهیاهو سال های اخیر موسیقی کشورمان است که چه در دولت های قبلی و چه در دولت فعلی از گزند حاشیه های مکرر بی امان نماند. این مجموعه پس از روی کارآمدن دولت یازدهم بنا به وعده های حسن روحانی رییس جمهوری در دیدار با هنرمندان، پس از انتخابات دوره یازدهم ریاست جمهوری در شکل و شمایلی تازه فعالیت خود را بعد از مدت ها تعطیلی آغاز کرد؛ آغازی که بنا به نظر کارشناسان و منتقدان حوزه موسیقی با وجود اتفاقات بسیار خوبی که برایش افتاد یکی از پرحاشیه ترین دوران فعالیت ارکستر را هم رقم زد و موجب شد که این مجموعه تقریبا بعد از یک سال دوباره با چالش های متعددی روبه رو شود که برونرفت از آن در آن شرایط کار بسیار دشواری بود.
علی رهبری هنرمند بینالمللی که چند سال پیش هم به دلیل اختلافاتش با مسئولان از رهبری ارکستر سمفونیک تهران کناره گیری کرده بود، بعد از ۱۰ سال دوری از رهبری ارکستر ایرانی نمی توانست خود را با فضای مدیریتی موجود وفق دهد و از سوی دیگر این مدیران بودند که هر از چندگاهی در مقابل خواسته های وی واکنش نشان داده و وارد دعواها و حاشیه هایی می شدند که به طور حتم دود آن به چشم ارکستر رفت.
اما آنچه طی هفتههای اخیر توانست رویداد برجستهای در فعالیت های ارکستر سمفونیک تهران به حساب آید حضور ارکستر فستیوال «راونا» کشور ایتالیا به رهبری ریکاردو موتی ستاره موسیقی کلاسیک دنیای موسیقی در ایران برای اجرای یک کنسرت مشترک با ارکستر سمفونیک تهران و سفر گروه ایرانی به کشور ایتالیا برای اجرای همین برنامه در کشور ایتالیا بود و جدای از منافعی که در حوزه دیپلماسی فرهنگی نظام جمهوری اسلامی ایران به همراه داشت، آغازی برای یک حرکت موثر فرهنگی بود که همه اهالی وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی را بر آن داشت تا این بار چشم بر حاشیه ها بپوشند و در یک رویداد بین المللی مشترک حضور موثری داشته باشند.
تاریخ خبر: دوشنبه 23 امرداد 1396
ساعت: 12:22:53 PM