آژانس هواپیمایی و مسافرتی آفتاب ساحل آبی
آژانس هواپیمایی و مسافرتی آفتاب ساحل آبی
  • آدینه 10 فروردین 1403
  • Friday  29  March  2024
  • آدینه 10 فروردین 1403
  • آژانس هواپیمایی و مسافرتی آفتاب ساحل آبی ، شرکت خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی
  • فروش بلیت به ایرانیان خارج از کشور ، پرداخت پول توسط بانک و دریافت آنلاین بلیت
  • مجری مستقیم تور دبی ، رزور بهترین هتلهای دبی در سریعترین زمان و بهترین نرخ
  • صدور بلیت هواپیما و پروازهای داخلی و خارجی ، بلیتهای داخلی ایران ایر ، ماهان ، آسمان ، آتا ، قشم ، معراج ، تابان ، کارون ، زاگرس
  • خدمات آنلاین مسافرتی ، صدور بلیت هواپیما بصورت اینترنتی و پرداخت از طریق کارتهای شتاب بانکی
  • فروش بلیت خارجی ترکیش ، امارات ، قطری ، چاینا ساترن ، لوفتانزا ، ایر فلوت ، آلیتالیا ، اکراین ، عمان ، ایژین به شهرهای جهان
  • پرداخت از طریق سیستم بانکی و دریافت مدارک بدون مراجعه حضوری
  • مجری مستقیم تور دبی تایلند مالزی ترکیه چین ارمنستان روسیه بالی هند پوکت آنتالیا استانبول
  • اخذ وقت سفارت و وایز فیش بانکی و دریافت پاسپورت بدون حضور مجدد مسافر
  • آژانس هواپیمایی و مسافرتی آفتاب ساحل آبی ، شرکت خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی
X
خرید اینترنتی و آنلاین بلیط هواپیما ، ارزان ، سریع و مطمئن

تور استانبول 3 شب و 4 روز پرواز ترک ترانسفر اختصاصی با صبحانه فقط 10050000 تومان

تور استانبول 3 شب و 4 روز پرواز ترک ترانسفر اختصاصی با صبحانه فقط 10050000 تومان

تور ویژه انتالیا با پرواز مستقیم ترک سرویس uall فقط 24200000 تومان

کویر مرنجاب، ساماندهی می خواهد.

   خبر کویر مرنجاب، ساماندهی می خواهد.

کویر مرنجاب، ساماندهی می خواهد. ...

مرنجاب، نگین بی بدیل دشت های کویری ایران با طبیعتی پر رمز و راز و یکی از زیباترین نقاط گردشگری جهان نیازمند ساماندهی و مدیریت واحد است.

منطقه نمونه گردشگری مرنجاب در شمال استان اصفهان و در مجاورت با شهرستان آران و بیدگل به دلیل چهار فصل بودن و اعتدال نسبی هوا، تنوع جاذبه های گردشگری، تنوع گونه های جانوری و پوشش گیاهی از زیباترین و منحصر به فرد ترین کویرهای جهان محسوب می شود.

مرنجاب در شمال شهرستان آران و بیدگل در استان اصفهان قرار دارد؛ این کویر از شمال به دریاچه نمک آران و بیدگل، از غرب به کویر مسیله و دریاچه‌های نمک حوض سلطان و حوض مره، از شرق به کویر بند ریگ و پارک ملی کویر و از جنوب به شهرستان آران و بیدگل محدود می ‌شود.

ارتفاع متوسط کویر مرنجاب از سطح آب های آزاد در حدود 850 متر بوده و بلند ترین نقطه این جزیره در حدود 880 متر بالاتر از سطح دریای آزاد وقسمت عمده این کویر پوشیده از تپه‌های شنی و ریگزار است.

کویر مرنجاب از نظر پوشش گیاهی بسیار غنی است. عمده پوشش گیاهی منطقه شامل گیاهان شور پسند از جمله درخت های گز و تاق و بوته‌های قیچ است. این کویر که آمیزه ای ازطبیعت، تمدن و تاریخ است هرساله میزبان ده ها هزار گردشگر داخلی و خارجی و گردشگران اروپایی است و امروزه این کویر بکر بر تارک داشته های خود به چهار تحفه ارزشمند از جمله کاروانسرای شاه عباسی، دریاچه نمک، جزیره سرگردان و تپه های شنی می بالد.

بر اساس آمارهای موجود کویر مرنجاب به جز فصل تابستان که به علت گرما با کاهش محسوس گردشگر مواجه است میزبان حدود بیش از 100 هزار گردشگر داخلی و خارجی است. شب های کویر با ستارگانی که در نزدیکی ماست، بی نظیرترین شب زندگی هر گردشگر خسته از سقف های کوتاه است که هر شب در مقابل چشمان اوست.

اما این روزها مرنجاب حال خوبی ندارد و کمبود زیر ساخت های گردشگری مشکلات فراوانی برای گردشگران بوجود آورده است. مشکلاتی از جمله نبود خدمات امداد جاده ای، نبود پایگاه اورژانس و هم چنین نبود سرویس های بهداشتی مناسب گوشه ای از مشکلات منطقه مرنجاب است. هم اینک مهم ترین مشکل این منطقه را می توان نبود جاده مناسب ارتباطی برشمرد که هر هفته شاهد حوادث رانندگی در آن هستیم به طوریکه در سال جاری 3 کشته و بیش از 50 زخمی در حوادث منطقه مرنجاب گزارش شده است.

انتظار اهالی این شهرستان و گردشگران از مسئولان این است که همانطور که بارها قول ساماندهی منطقه را دادند و ده ها کارگروه ویژه ساماندهی منطقه تشکیل دادند هر چه زودتر شاهد حل مشکلات و فراهم کردن زیر ساخت ها در این منطقه نمونه گردشگری باشند.

مرنجاب تا قبل از عید نوروز تعیین تکلیف می شود

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور در گفت و گو با ایرنا با اشاره به این که مرنجاب تا قبل از عید نوروز تعیین تکلیف می شود اظهار کرد: طرح مطالعاتی مرنجاب در حال آماده شدن است و به زودی ضوابط مدیریت مرنجاب تهیه و ابلاغ خواهد شد.

مرتضی رحمانی موحد افزود: مدیریت منطقه به کسی واگذار خواهد شد که ضوابط مدیریت و ساماندهی مرنجاب را پذیرفته و مسئولیت از ابتدای جاده تا سایت اصلی را یکسان بپذیرد و در مقابل آن جوابگو باشد.

وی بیان کرد: همه باید بیایند و زیر چتر مدیریت واحد قرار بگیرند و این نوع جزیره ای عمل کردن جمع شود تا هر چه سریع تر این منطقه ساماندهی شود. وی تصریح کرد: جاده مرنجاب در وضعیتی است که راه قانونی و رسمی کشور محسوب نمی شود و در چندین ماه اخیر هم چندین حادثه ناگوار اتفاق افتاده است که ضروری به نظر می رسد هر چه سریعتر ساماندهی شود.

مدیرکل طبیعت گردی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری نیز در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: یکسری وظایف به دستگاه های اجرایی استان اصفهان جهت ساماندهی مرنجاب محول کردیم که نیازی به تصمیم گیری در تهران نیست.

محمدعلی فیاضی افزود: دستگاه های مربوطه هم باید هر کدام بر طبق وظایف خود عمل کنند تا شاهد کاهش مشکلات دراین منطقه گردشگری باشیم.

وی بیان کرد: از همه دستگاه های مربوطه در استان اصفهان خواستیم که اعلام کنند که تاکنون چه کارهایی در مرنجاب انجام داده اند تا بعد از جمع بندی، تصمیم نهایی درباره مرنجاب را بگیریم. وی تصریح کرد: با جمع بندی که به زودی انجام خواهیم داد شاهد رونق هر چه بیشتر گردشگری در این منطقه خواهیم بود.


تاریخ خبر: شنبه 07 اسفند 1395
ساعت: 3:55:28 PM