آژانس هواپیمایی و مسافرتی آفتاب ساحل آبی
آژانس هواپیمایی و مسافرتی آفتاب ساحل آبی
  • پنجشنبه 13 اردیبهشت 1403
  • Thursday  2  May  2024
  • پنجشنبه 13 اردیبهشت 1403
  • آژانس هواپیمایی و مسافرتی آفتاب ساحل آبی ، شرکت خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی
  • فروش بلیت به ایرانیان خارج از کشور ، پرداخت پول توسط بانک و دریافت آنلاین بلیت
  • مجری مستقیم تور دبی ، رزور بهترین هتلهای دبی در سریعترین زمان و بهترین نرخ
  • صدور بلیت هواپیما و پروازهای داخلی و خارجی ، بلیتهای داخلی ایران ایر ، ماهان ، آسمان ، آتا ، قشم ، معراج ، تابان ، کارون ، زاگرس
  • خدمات آنلاین مسافرتی ، صدور بلیت هواپیما بصورت اینترنتی و پرداخت از طریق کارتهای شتاب بانکی
  • فروش بلیت خارجی ترکیش ، امارات ، قطری ، چاینا ساترن ، لوفتانزا ، ایر فلوت ، آلیتالیا ، اکراین ، عمان ، ایژین به شهرهای جهان
  • پرداخت از طریق سیستم بانکی و دریافت مدارک بدون مراجعه حضوری
  • مجری مستقیم تور دبی تایلند مالزی ترکیه چین ارمنستان روسیه بالی هند پوکت آنتالیا استانبول
  • اخذ وقت سفارت و وایز فیش بانکی و دریافت پاسپورت بدون حضور مجدد مسافر
  • آژانس هواپیمایی و مسافرتی آفتاب ساحل آبی ، شرکت خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی
X
خرید اینترنتی و آنلاین بلیط هواپیما ، ارزان ، سریع و مطمئن

تور استانبول 3 شب و 4 روز پرواز ترک ترانسفر اختصاصی با صبحانه فقط 10050000 تومان

تور استانبول 3 شب و 4 روز پرواز ترک ترانسفر اختصاصی با صبحانه فقط 10050000 تومان

تور ویژه انتالیا با پرواز مستقیم ترک سرویس uall فقط 24200000 تومان

غاری که نفرین شده است

   خبر غاری که نفرین شده است

غاری که نفرین شده است ...

رویارویی با فیل‌هایی خشمگین در فضایی تاریک و بسته، سقوط درگودال‌های عمیق و مخفی و ابتلا به ویروس خطرناک ماربورگ و خونریزی اندام‌های داخلی بدترین خطراتی هستند که سلامت افراد ماجراجویی را که قدم به غار عجیب و اسرارآمیز کیتوم می‌گذارند تهدید می‌کنند؛ غاری که از شواهد پیداست نمی‌خواهد پای هیچ انسانی به اعماقش برسد.مونت الگون دومین کوه مرتفع کنیا و یک آتشفشان خاموش است؛ این کوه درواقع، مرز دو کشور کنیا و اوگانداست و در دامنه آن چهار غار وجود دارد که در دهانه بعضی از این غارها، آبشارهای کوچکی دیده می‌شود. این غارها در گذشته مجرای خروج مواد مذاب بوده‌اند. بزرگ‌ترین غار مونت الگون که ۲۰۰ متر درازا دارد، غار کیتوم است؛ روایت‌های زیادی بین مردم محلی و بومیان کنیا درباره این غار عجیب شنیده می‌شود؛ حرف و حدیث‌هایی که باعث شده‌اند کیتوم آوازه‌ای جهانی پیدا کند.
خطوط عجیب روی دیوارها

با گذشت سال‌های زیاد از عمر این غار تاریخی، مسیرهای طولانی‌تر غار مسدود شده‌اند؛ در این مدت، فرسایش آب و هوایی و زلزله‌هایی هر چند خفیف، باعث انتقال سنگ‌های آتشفشانی، نمک و بعضی مواد معدنی دیگر به داخل غار شده‌اند، طوری‌که تقریبا تمام دیوارهای این غار از نمک پوشیده شده است.

روی بیشتر این دیوارهای نمکی خطوط و شیارهای نامفهومی دیده می‌شود؛ شیارهایی که پای محققان و باستان‌شناسان را هم به غار کیتوم باز کرده است. نکته جالب اینجاست که در سال‌های اولی که کیتوم کشف شده بود، خیلی‌ها فکر می‌کردند شاید این خطوط و شیارهای نامفهوم ردی از ابزار کندوکاو مصریان باستان باشند که دور از خانه در جست‌وجوی طلا و سنگ‌های قیمتی دیگری مثل الماس، به اینجا آمده و این آثار را به جا گذاشته‌اند.

همین موضوع فرضیه وجود طلا در اعماق این غار را بین محققان و زمین‌شناسان مطرح کرد و متخصصان زیادی را به این منطقه از کنیا کشاند. با اینکه این خطوط و شیارها خیلی واضح بودند اما محققان نمی‌توانستند دلیل قانع‌کننده و مستندی برای به وجود آمدن آنها پیدا کنند.

تا اینکه در یکی از شب‌هایی که اعضای گروه تحقیق در حال جست‌وجو در غار بودند، عاملان پیدایش این خطوط، با پای خودشان وارد غار شدند؛ باورکردنی نبود اما چند فیل غول‌پیکر برای استفاده از نمک موجود در غار، به آنجا آمده بودند.

آنها برای عبور از مجراهای باریک‌تر از جثه‌هایشان در درون غار، دیوارهای آن را با عاج‌هایشان می‌کندند. به این ترتیب راز خطوط نامفهومی که روی دیوارهای کیتوم وجود داشت به همین سادگی فاش شد؛ گرچه هنوز هم بسیاری از مردم محلی این منطقه بر این باورند که محققان شایعه حضور فیل‌ها در غار را به خاطر انحراف ذهن مردم عادی و افرادی که در جست‌وجوی طلا هستند مطرح کرده‌اند تا کیتوم از کندوکاوها و آسیب‌های احتمالی در امان بماند.

با وجود این، فیل‌ها علاوه بر اینکه به سبک فیلیسم! دیوارهای کیتوم را نقاشی کرده‌اند، فایده دیگری هم برای آن داشته‌اند؛ این حیوانات غول‌پیکر برای دستیابی به نمک بیشتر، باعث افزایش وسعت غار شده‌اند. البته آنها تنها حیواناتی نیستند که از نمک موجود در این غار استفاده می‌کنند؛ حیوانات دیگری مثل کفتارها، گربه‌های وحشی، بزهای کوهی و بوفالوها هم به خاطر کمبود سدیم در حیات گیاهی مونت الگون، مجبورند هرازگاهی به این غار سربزنند.


تاریخ خبر: یکشنبه 09 مهر 1402
ساعت: 11:22:39 AM