آژانس هواپیمایی و مسافرتی آفتاب ساحل آبی
آژانس هواپیمایی و مسافرتی آفتاب ساحل آبی
  • یکشنبه 16 اردیبهشت 1403
  • Sunday  5  May  2024
  • یکشنبه 16 اردیبهشت 1403
  • آژانس هواپیمایی و مسافرتی آفتاب ساحل آبی ، شرکت خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی
  • فروش بلیت به ایرانیان خارج از کشور ، پرداخت پول توسط بانک و دریافت آنلاین بلیت
  • مجری مستقیم تور دبی ، رزور بهترین هتلهای دبی در سریعترین زمان و بهترین نرخ
  • صدور بلیت هواپیما و پروازهای داخلی و خارجی ، بلیتهای داخلی ایران ایر ، ماهان ، آسمان ، آتا ، قشم ، معراج ، تابان ، کارون ، زاگرس
  • خدمات آنلاین مسافرتی ، صدور بلیت هواپیما بصورت اینترنتی و پرداخت از طریق کارتهای شتاب بانکی
  • فروش بلیت خارجی ترکیش ، امارات ، قطری ، چاینا ساترن ، لوفتانزا ، ایر فلوت ، آلیتالیا ، اکراین ، عمان ، ایژین به شهرهای جهان
  • پرداخت از طریق سیستم بانکی و دریافت مدارک بدون مراجعه حضوری
  • مجری مستقیم تور دبی تایلند مالزی ترکیه چین ارمنستان روسیه بالی هند پوکت آنتالیا استانبول
  • اخذ وقت سفارت و وایز فیش بانکی و دریافت پاسپورت بدون حضور مجدد مسافر
  • آژانس هواپیمایی و مسافرتی آفتاب ساحل آبی ، شرکت خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی
X
خرید اینترنتی و آنلاین بلیط هواپیما ، ارزان ، سریع و مطمئن

تور استانبول 3 شب و 4 روز پرواز ترک ترانسفر اختصاصی با صبحانه فقط 10050000 تومان

تور استانبول 3 شب و 4 روز پرواز ترک ترانسفر اختصاصی با صبحانه فقط 10050000 تومان

تور ویژه انتالیا با پرواز مستقیم ترک سرویس uall فقط 24200000 تومان

راه های مقابله با ترس از پرواز

   خبر راه های مقابله با ترس از پرواز

راه های مقابله با ترس از پرواز ...

ترس از پرواز یکی از بزرگترین موانعی است که در سراسر جهان بر روی میلیون ها انسان تأثیر می گذارد و به دلایل مختلفی می آید: برخی از مردم می ترسند که هواپیما ایمن نباشند ، در حالی که برخی دیگر نمی توانند خود را کنترل کنند و برخی نگران حمله وحشت در هنگام پرواز هستند. اما دلیل ترس شما هر چه باشد ، شرم آور است که به دلیل نگرانی از پرواز ، سفر را از دست بدهید.
خوشبختانه ، روش های مختلفی برای مقابله با ترس از پرواز وجود دارد. اکنون این 10 روش مقابله را بررسی میکنیم!
۱. نفس عمیق بکشید
وقتی احساس اضطراب می کنید ، نه فقط در پرواز بلکه در هر نقطه دیگر ، بهترین کاری که ممکن است انجام دهید تمرکز روی تنفس است. اگر تنفس خود را تحت کنترل داشته باشید ، از چربی بیش از حد جلوگیری و احساس اضطراب را کمتر می کنید.
۲.انتخاب صندلی مناسب
اگر دوست دارید در طول مسیر هوایی با تنش و تکان‌های کمتری روبرو شوید، بی‌شک انتخاب صندلی در چنین شرایطی می‌تواند بسیار تاثیر گذارتر باشد. معمولا صندلی کناره بال‌های هواپیما از تعادل بهتری برخوردار هستند. از این رو سر و صدا ایجاد شده در هواپیما در این نقطه به خصوص کمتر قابل لمس است. پس می‌توان نتیجه گرفت کسانی که از لرزش و تکان هواپیما ترس و واهمه دارند بهتر است، صندلی‌های کنار بال‌های هواپیما را رزرو کنند.
۳.قهوه را فراموش کنید
اگر در هواپیما احساس اضطراب دارید ، قهوه دوست شما نیست. هر چیزی که با کافئین است شما را تحریک می کند. همین مورد در چای سبز و حتی چای سیاه معمولی نیز وجود دارد. اگر می خواهید در هواپیما استراحت کنید یا اگر کمی عصبی هستید از این نوشیدنی ها میل نکنید.
در عوض ، چای گیاهی را انتخاب کنید. بابونه اثرات آرامش بخش دارد ، در حالی که نعناع برای تسکین معده عالی است. شما نمی توانید چای اماده شده خود را به هواپیما بیاورید ، اما می توانید کیسه های چای را بیاورید و سپس از آب گرم استفاده کنید.
۴.در مورد چگونگی کار کرد هواپیما بیشتر بدانید
گاهی اوقات ، ترس از پرواز ممکن است از این باورباشد که هر لحظه که در هواپیما اید ، لحظه ای از سقوط و مرگ خود دور نیستید. اما اگر کمی در مورد هواپیماها بیاموزیم و مفهمیم این باورها چقدر غیر واقعی هستند.
۵.اضطراب عمومی خود را کنترل کنید
شما می‌توانید بر اضطراب حاصل از پرواز کردن غلبه کنید؛ فقط کافیست قبل از این که به اضطراب کامل دچار شوید علائم آن را در نظر بگیرید. به طور مثال در هنگام سوار شدن به هواپیما اگر کف دست‌تان عرق کرد و یا بیش از اندازه با انگشت‌تان بازی کردید یا حتی دچار گرمای زیر پوست شدید به فکر مدیریت اضطراب خود باشید تا با ترس کمتری مسافت باقی مانده را طی کنید.
۶.هم کلام شدن با مسافران دیگر
بد نیست در حین سفر با کسی که در کنار شما نشسته ارتباط برقرار کنید. این ارتباط برقرار کردن و خاطره تعریف کردن می‌تواند ترس از پرواز را از شما دور کند. البته بد نیست درباره ترسیدن از پرواز با وی مشورت داشت باشید. شاید مشاوره‌های او برای شما تاثیرگذار باشد و این روش بتواند ترس از پرواز را از شما دور کند.
۷.منحرف کردن افکار
همان‌طور که خودتان نیز می‌دانید پرداختن به اموراتی که باعث رعب و وحشت می‌شود، می‌تواند خود محرکی برای بیشتر ترسیدن شما شود. از این رو منحرف کردن ذهن می‌تواند روشی مناسب برای رهایی از ترسیدن باشد.
۸.اجتناب از خواندن مطالب در مورد سقوط هواپیما

سعی نکنید پیش از پرواز، درباره مطالبی که مربوط به سقوط هواپیما‌ها است، مطالعه‌ای داشته باشید. این کار تنها باعث بیشتر شدن ترس شما برای مسافرت‌های هوایی می‌شود. حتی دیدن کلیپ‌های سقوط هواپیما و یا هر نوع سانحه هوایی می‌تواند ترس شما نسبت به پرواز کردن را افزایش دهد. از این رو توصیه می‌شود، حداقل قبل پرواز از مشاهده چنین کلیپ‌هایی جدا خودداری کنید. نگاه کردن به چنین فیلم‌ها و کلیپ‌هایی فقط ترس شما نسبت به پرواز کردن را بیشتر نمی‌کند. بلکه از دیگر معایب دیدن چنین فیلم‌هایی این است که در طول پرواز اگر یک اتفاق تقریبا مشابه فیلم در هواپیما رخ دهد، بدون شک شما روحیه خودتان را از دست خواهید داد و این کار اوضاع را بدتر خواهد کرد.

۹.در کارگاه ترس از پرواز شرکت کنید

اگر ترس شما از پرواز بسیار شدید است و فکر نمی کنید بتوانید با استفاده از تکنیک های استاندارد با ان مقابله کنید ، همیشه می توانید از یک منبع خارجی کمک بگیرید. بسیاری از شهرها میزبان کارگاههای ترس از پرواز هستند که در آنجا می توانید با متخصصانی ملاقات کنید که به شما در غلبه بر ترس کمک می کنند.
همچنین شما می توانید با یک درمانگر صحبت کنید که با روش درمانی شناختی شما را از شر ترس خود خلاص کند. همچنین کتاب های زیادی وجود دارد ، بنابراین هرگز احساس نکنید که کاملاً تنها هستید!

۱۰.به خودتان در فرودگاه وقت کافی بدهید

اضطراب تقریباً همیشه بدتر می شود وقتی که باید عجله کنید. گذراندن روز با روشی آرام و منظم ، بسیار راحت تر است! بنابراین اگر با ترس از پرواز دست و پنجه نرم می کنید ، وقت زیادی را در فرودگاه اختصاص دهید. آخرین کاری که می خواهید انجام دهید عجله است.

با زود رسیدن به آنجا ، اطمینان دارید که هواپیما را از دست نخواهید داد و می دانید که اگر چیزی را فراموش کردید ، همیشه می توانید را در داخل فرودگاه بخرید.

منبع: thetravel


تاریخ خبر: یکشنبه 03 شهریور 1398
ساعت: 3:34:54 PM