آژانس هواپیمایی و مسافرتی آفتاب ساحل آبی
آژانس هواپیمایی و مسافرتی آفتاب ساحل آبی
  • دوشنبه 17 اردیبهشت 1403
  • Monday  6  May  2024
  • دوشنبه 17 اردیبهشت 1403
  • آژانس هواپیمایی و مسافرتی آفتاب ساحل آبی ، شرکت خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی
  • فروش بلیت به ایرانیان خارج از کشور ، پرداخت پول توسط بانک و دریافت آنلاین بلیت
  • مجری مستقیم تور دبی ، رزور بهترین هتلهای دبی در سریعترین زمان و بهترین نرخ
  • صدور بلیت هواپیما و پروازهای داخلی و خارجی ، بلیتهای داخلی ایران ایر ، ماهان ، آسمان ، آتا ، قشم ، معراج ، تابان ، کارون ، زاگرس
  • خدمات آنلاین مسافرتی ، صدور بلیت هواپیما بصورت اینترنتی و پرداخت از طریق کارتهای شتاب بانکی
  • فروش بلیت خارجی ترکیش ، امارات ، قطری ، چاینا ساترن ، لوفتانزا ، ایر فلوت ، آلیتالیا ، اکراین ، عمان ، ایژین به شهرهای جهان
  • پرداخت از طریق سیستم بانکی و دریافت مدارک بدون مراجعه حضوری
  • مجری مستقیم تور دبی تایلند مالزی ترکیه چین ارمنستان روسیه بالی هند پوکت آنتالیا استانبول
  • اخذ وقت سفارت و وایز فیش بانکی و دریافت پاسپورت بدون حضور مجدد مسافر
  • آژانس هواپیمایی و مسافرتی آفتاب ساحل آبی ، شرکت خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی
X
خرید اینترنتی و آنلاین بلیط هواپیما ، ارزان ، سریع و مطمئن

تور استانبول 3 شب و 4 روز پرواز ترک ترانسفر اختصاصی با صبحانه فقط 10050000 تومان

تور استانبول 3 شب و 4 روز پرواز ترک ترانسفر اختصاصی با صبحانه فقط 10050000 تومان

تور ویژه انتالیا با پرواز مستقیم ترک سرویس uall فقط 24200000 تومان

جشنواره سال نوی چینی، بزرگترین رویداد در چین برای جشن سال نو

   خبر جشنواره سال نوی چینی، بزرگترین رویداد در چین برای جشن سال نو

جشنواره سال نوی چینی، بزرگترین رویداد در چین برای جشن سال نو ...

جشنواره سال نوی چینی یا اسپرینگ فستیوال
مهم‌ترین جشنواره و تعطیلات در چین محسوب می‌شود. سال جدید چینی که سال سگ است، ۱۸ فوریه (۲۹ بهمن) آغاز می‌شود.
جشنواره سال نوی چینی که در یک چهارم کشورهای جهان جشن برگزار می‌شود، مهم‌ترین مراسم در کشور چین است و علاوه بر چین، در منطقه خود مختار هنگ کنگ، شبه‌جزیره ماکائو در جمهوری خلق چین، تایوان وهمچنین کشورهای همسایه چین یعنی سنگاپور، کره جنوبی و بسیاری از شهرهای چینی برگزار می‌شود.
تاریخ شروع سال نوی چینی هر سال تغییر می‌کند و براساس تاریخ ذکر شده در تقویم قمری چینی مشخص می‌شود؛ اما بین تاریخ ۲۱ ژانویه (۱ بهمن) تا ۱ ژانویه (۱ اسفند)متغیر است. جشنواره دیرینه سال نوی چینی که طی ۱۶ روز برگزار می‌شود، از روز اول سال نو آغاز می‌شود و تا شروع جشنواره لَنتِرن یا ادامه پیدا می‌کند. تعطیلات ۷ روزه سال نوی چینی از ۱۵ فوریه تا ۲۱ فوریه (۲۶ بهمن تا ۲ اسفند) است.
هر سال نوی چینی مانند هر سال‌ شمسی، سال یک حیوان است و حیوان مختص هر سال هم بر اساس برج القمر چینی مشخص می‌شوند. سال ۲۰۱۸ چینی سال سگ است.
مرتبط با آغاز سال نو در بخش‌های مختلف کشور چین متفاوت است؛ به‌عنوان مثال مردم قسمت شمالی این کشور، خوردن نوعی پیراشکی جدید در شب سال نو را بر خود لازم می‌دانند.
مردم ساکن جنوب رود یانگ تسه نیز در چنین شبی، خود را ملزم به خوردن غذایی رُل مانند با ترکیباتی شبیه پیراشکی نوعی کیک برنج چسبنده می‌دانند.
آیین‌ها و رسوم اصلی هم شامل دور هم جمع شدن اعضای خانواده در کنار یکدیگر برای صرف شام و تجدید دیدار با یکدیگر و دادن پاکت‌های قرمز رنگ به یکدیگر، پوشیدن لباس نو، آتش‌بازی و استفاده از تزئینات جالب و زیبا می‌شود.
مناجات با خدای آشپزخانه
چینی‌ها از قدیم بر این باور بوده‌اند که خدایی به نام خدای اجاق گاز آشپزخانه وجود دارد که اداره امور مربوط به آشپزخانه و کار خانه را بر عهده دارد؛ البته امروزه تعداد چینی‌های معتقد به این عقیده، به تدریج درحال کاهش است و در‌حال‌حاضر تعداد کمی از آن‌ها در بیست و سومین روز دوازدهمین ماه قمری برای انجام بدون مشکل امور خانگی خود و ختم به خیر شدن آن‌ها دعا می‌کنند.
چینی‌ها از قدیم رسم داشته‌اند که یک هفته قبل از آغاز سال جدید میلادی، یعنی از بیست و سومین روز دوازدهمین ماه قمری که مصادف با ۸ فوریه (۱۹ بهمن) است، منازل خود را با دقت و وسواس خاصی تمیز کنند. آن‌ها این کار را به منزله خداحافظی با سال در حال اتمام انجام می‌دهند و آن را با آرزوی خوشبختی در سال جدید انجام می‌دهند.
شب سال نوی چینی همراه با اعضای خانواده
در هر کشوری شروع سال نو، بهانه‌ای برای جمع شدن اعضای خانواده در کنار یکدیگر است و در چنین زمانی هر فردی هر کجا که می‌خواهد باشد، خود را ملزم به حضور در جمع اعضای خانواده خود می‌داند و همه اعضای خانواده چنین انتظاری را از یکدیگر دارند. طبیعتا چینی‌ها هم از این قاعده مستثنی نیستند.


تاریخ خبر: شنبه 28 بهمن 1396
ساعت: 10:08:45 AM