آژانس هواپیمایی و مسافرتی آفتاب ساحل آبی
آژانس هواپیمایی و مسافرتی آفتاب ساحل آبی
  • دوشنبه 10 اردیبهشت 1403
  • Monday  29  April  2024
  • دوشنبه 10 اردیبهشت 1403
  • آژانس هواپیمایی و مسافرتی آفتاب ساحل آبی ، شرکت خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی
  • فروش بلیت به ایرانیان خارج از کشور ، پرداخت پول توسط بانک و دریافت آنلاین بلیت
  • مجری مستقیم تور دبی ، رزور بهترین هتلهای دبی در سریعترین زمان و بهترین نرخ
  • صدور بلیت هواپیما و پروازهای داخلی و خارجی ، بلیتهای داخلی ایران ایر ، ماهان ، آسمان ، آتا ، قشم ، معراج ، تابان ، کارون ، زاگرس
  • خدمات آنلاین مسافرتی ، صدور بلیت هواپیما بصورت اینترنتی و پرداخت از طریق کارتهای شتاب بانکی
  • فروش بلیت خارجی ترکیش ، امارات ، قطری ، چاینا ساترن ، لوفتانزا ، ایر فلوت ، آلیتالیا ، اکراین ، عمان ، ایژین به شهرهای جهان
  • پرداخت از طریق سیستم بانکی و دریافت مدارک بدون مراجعه حضوری
  • مجری مستقیم تور دبی تایلند مالزی ترکیه چین ارمنستان روسیه بالی هند پوکت آنتالیا استانبول
  • اخذ وقت سفارت و وایز فیش بانکی و دریافت پاسپورت بدون حضور مجدد مسافر
  • آژانس هواپیمایی و مسافرتی آفتاب ساحل آبی ، شرکت خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی
X
خرید اینترنتی و آنلاین بلیط هواپیما ، ارزان ، سریع و مطمئن

تور استانبول 3 شب و 4 روز پرواز ترک ترانسفر اختصاصی با صبحانه فقط 10050000 تومان

تور استانبول 3 شب و 4 روز پرواز ترک ترانسفر اختصاصی با صبحانه فقط 10050000 تومان

تور ویژه انتالیا با پرواز مستقیم ترک سرویس uall فقط 24200000 تومان

آبشار آب سفید، عروس زیبای آبشارهای ایران

   خبر آبشار آب سفید، عروس زیبای آبشارهای ایران

آبشار آب سفید، عروس زیبای آبشارهای ایران ...

شهرت استان لرستان به‌خاطر وجود آبشارهای زیبای آن است. در لرستان بیشتر از ۳۳ رودخانه دائمی جریان دارد و به همین دلیل بلندترین آبشار، زیباترین آبشار ایران و عروس آبشارها در این استان به وجود آمده است. در خصوص آبشارهای لرستان این نکته را باید یادآور شد که دسترسی به این آبشارها بسیار آسان است و بسیاری از مردم به منظور سپری کردن اوقات فراغت خود به سوی این آبشارها روانه می‌شوند.
بیش ۵۰ آبشار بزرگ و کوچک در پهنه استان لرستان به وجود آمده است که قسمت زیادی از این آبشارها در مسیر رودخانه‌های این استان واقع شده‌اند. این در حالی است که آبشارهای هفتگانه لرستان هرکدام در نوع خود آبشارهای یگانه‌ای هستند که شاید نتوان نظیر آن‌ها را در نقاط دیگر ایران مشاهده کرد. آبشار آب‌سفید یکی از این آبشارهای هفتگانه است که در ادامه به توضیح بیشتر این آبشار می پردازیم.
آبشار آب‌سفید که به عروس زیبای آبشارهای ایران مشهور است، از آبشارهای استان لرستان است که در جنوب شرقی این استان و در دامنه کوه‌های زاگرس و در کنار کوه بلند قالی کوه در زلقی واقع شده است و از شهر الیگودرز می‌توان به این آبشار راه پیدا کرد. این آبشار دارای ارتفاع ۷۰ متر و عرض تاج (در فصل پرآبی) حدود ۸ متر است و آب آن به‌وسیله تونلی در داخل یک کوه سنگی تامین می‌شود. آبشار آب‌سفید به رود رودبار لرستان متصل شده و در نهایت به دز جاری می‌شود.
این آبشار در شروع مسیر یک رودخانه دائمی به طول ۱۷ کیلومتر است که از دامنه کوه‌های کازينستان و حرا، سرچشمه گرفته و با ملحق شدن به رودخانه کاکلستان و سرازیر شدن به رود رودبار استان لرستان به رودخانه و سد دز ختم می‌شود.
علت نام‌گذاری این آبشار به آب‌سفید، به‌خاطر تبدیل شدن آب آن به‌صورت مخلوط با هوا به شکل حباب سفید (از طریق برخورد با سنگ‌ها) است. آبشار به‌وسیله فعالیت‌های زمین‌شناختی و فرسایش به وسیله آب در دره‌های تاریک در چند هزار سال ایجاد شده است. در گویش محلی این آبشار به او اسبید معروف است. همچنین آبشار آب‌سفید آبشار سفید آب و آبشار سفید نیز نام دارد. آب آبشار نیز یكی از بهترین و سالم‌ترین آ‌ب‌های معدنی محسوب می‌شود
. این آبشار دارای پوشش جنگلی و سرسبز است که چشم هر بیننده‌ای را به خود متوجه می‌سازد. آبشار آب‌سفید داخل دره‌ای تاریک قرار داشته و در طول هزاران سال فعالیت زمین‌شناختی و فرسایش به‌وسیله آب به این شکل تبدیل شده است.
جاده آبشار آب‌سفید الیگودرز با طبیعت زیبا و چشم‌نواز خود هر بیننده‌ای را متوجه خود می‌کند. چندین رودخانه پرآب با کناره‌های بسیار زیبا و دیدنی و روستاهای كوچک و بزرگ در مسیر راه وجود دارد که منظره‌هایی زیبا و دل‌انگیزی را همراه با جلوه‌های طبیعی، كوهستانی و جنگلی خلق کرده است. آبشار آب‌سفید دارای زیبایی منحصربه‌فردی است و با هیچ چیز قابل مقایسه نیست
. منطقه‌ای كه آبشار آب‌سفید در آن قرار دارد، منطقه‌ای ییلاقی همراه با كوه‌های بسیار بلند و پر از درختان بلوط و گردو است. زیارتگاه «مومد حسن» در امتداد مسیر دسترسی به این آبشار واقع شده که در بین مردم مناطق بختیاری از مقام بالایی برخوردار است.
تجهیزات آبشار آب‌سفید
در محوطه آبشار امکاناتی نظیر دو نمازخانه، ۱۵۰ عدد سکوی استراحت، غرفه‌های مواد غذایی و سیاه چادر و نمایشگاهی به منظور نشان دادن و آشنایی با محصولات و فرهنگ مردم بختیاری و عشایر منطقه وجود دارد.


تاریخ خبر: شنبه 21 بهمن 1396
ساعت: 12:28:18 PM