آژانس هواپیمایی و مسافرتی آفتاب ساحل آبی
آژانس هواپیمایی و مسافرتی آفتاب ساحل آبی
  • یکشنبه 16 اردیبهشت 1403
  • Sunday  5  May  2024
  • یکشنبه 16 اردیبهشت 1403
  • آژانس هواپیمایی و مسافرتی آفتاب ساحل آبی ، شرکت خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی
  • فروش بلیت به ایرانیان خارج از کشور ، پرداخت پول توسط بانک و دریافت آنلاین بلیت
  • مجری مستقیم تور دبی ، رزور بهترین هتلهای دبی در سریعترین زمان و بهترین نرخ
  • صدور بلیت هواپیما و پروازهای داخلی و خارجی ، بلیتهای داخلی ایران ایر ، ماهان ، آسمان ، آتا ، قشم ، معراج ، تابان ، کارون ، زاگرس
  • خدمات آنلاین مسافرتی ، صدور بلیت هواپیما بصورت اینترنتی و پرداخت از طریق کارتهای شتاب بانکی
  • فروش بلیت خارجی ترکیش ، امارات ، قطری ، چاینا ساترن ، لوفتانزا ، ایر فلوت ، آلیتالیا ، اکراین ، عمان ، ایژین به شهرهای جهان
  • پرداخت از طریق سیستم بانکی و دریافت مدارک بدون مراجعه حضوری
  • مجری مستقیم تور دبی تایلند مالزی ترکیه چین ارمنستان روسیه بالی هند پوکت آنتالیا استانبول
  • اخذ وقت سفارت و وایز فیش بانکی و دریافت پاسپورت بدون حضور مجدد مسافر
  • آژانس هواپیمایی و مسافرتی آفتاب ساحل آبی ، شرکت خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی
X
خرید اینترنتی و آنلاین بلیط هواپیما ، ارزان ، سریع و مطمئن

تور استانبول 3 شب و 4 روز پرواز ترک ترانسفر اختصاصی با صبحانه فقط 10050000 تومان

تور استانبول 3 شب و 4 روز پرواز ترک ترانسفر اختصاصی با صبحانه فقط 10050000 تومان

تور ویژه انتالیا با پرواز مستقیم ترک سرویس uall فقط 24200000 تومان

تالاب جیران گلی، مامن پرندگان مهاجر

   خبر تالاب جیران گلی، مامن پرندگان مهاجر

تالاب جیران گلی، مامن پرندگان مهاجر ...

به مکان‌هایی بین خشکی و آب تالاب گفته می‌شود. برخی مواقع تالاب‌ها دارای آب و در برخی مواقع دیگر نیز خشک یا آب‌دار هستند. بعضی از تالاب‌هایی که نزدیک دریا هستند، با جزر و مد دریا وضعیت خود را عوض می‌کنند. ماندگاری نسبی آب در تالاب‌ها ویژگی اصلی تالاب‌ها است. آب تالاب‌ها شور یا شیرین است.
خیاو یا مشگین‌شهر مرکز شهرستان مشگین‌شهر، یکی از شهرهای مشهور استان اردبیل است که در ۲۹۵ کیلومتری تبریز از راه اردبیل و در ۱۶۸ کیلومتری تبریز از راه اهر قرار دارد. این شهر ۱۸۳۰ متر از سطح دریا ارتفاع دارد. امروزه مشگین‌شهر از شمال به شهرستان مغان، از جنوب به رشته کوه سبلان، از شرق به شهرستان اردبیل و کشور جمهوری آذربایجان و از غرب به شهرستان اهر محدود است. این شهر با طول ۵۱ کیلومتر (امتداد شرقی-غربی) و عرض ۳۰ کیلومتر، ۱۵۳۰ کیلومترمربع مساحت دارد.
تالاب کوچکی در زیستگاه شیروان دره‌سی در استان اردبیل در ۲۰ کیلومتری جنوب شرقی مشگین‌شهر و در نزدیکی لاهرود به نام تالاب جیران گلی قرار دارد. ارتفاع این تالاب از سطح دریا ۲۲۰۰ متر است. شیروان دره‌سی د‌ره‌ای پرعمق و پهن است که دارای بریدگی‌های دیواره‌های صخره‌ای است که این بریدگی‌ها باعث زیبایی این منطقه شده است. سنگ‌هایی که در این منطقه قرار دارد، مانند مجسمه‌هایی هستند که گویی با دستان هنرمندی تراش خورده است. این دره از جنوب به دامنه شمالی سبلان (هرم) از شرق به جاده لاهرود-شابیل، از غرب به هوشنگ میدانی و از شمال به زمین‌های روستای قلچقلو ختم می‌شود. تعداد زیادی از پرندگان مهاجر آبزی و كنار آبزی در فصل زمستان به این تالاب مهاجرت می‌کنند.
همچنین پرندگانی مانند چنگر، کشیم، حواصیل خاکستری، اردک ارده‌ای و اردک سر سبز در این تالاب زندگی می‌کنند. هر سال در ماه‌های سرد پرندگان مهاجر از مناطق آسیای میانه، قفقاز و سیبری به این منطقه مهاجرت می‌کنند. حیواناتی از قبیل خوک، روباه، گرگ، قوچ، میش ارمنی، خرس قهوه‌ای، کبک و قمری در این تالاب زندگی می‌کنند. پیرامون تالاب دارای پوشش گیاهی نی، گیاهان مرتعی و گیاهان علفی است.


تاریخ خبر: شنبه 09 دی 1396
ساعت: 12:31:30 PM