آژانس هواپیمایی و مسافرتی آفتاب ساحل آبی
آژانس هواپیمایی و مسافرتی آفتاب ساحل آبی
  • پنجشنبه 13 اردیبهشت 1403
  • Thursday  2  May  2024
  • پنجشنبه 13 اردیبهشت 1403
  • آژانس هواپیمایی و مسافرتی آفتاب ساحل آبی ، شرکت خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی
  • فروش بلیت به ایرانیان خارج از کشور ، پرداخت پول توسط بانک و دریافت آنلاین بلیت
  • مجری مستقیم تور دبی ، رزور بهترین هتلهای دبی در سریعترین زمان و بهترین نرخ
  • صدور بلیت هواپیما و پروازهای داخلی و خارجی ، بلیتهای داخلی ایران ایر ، ماهان ، آسمان ، آتا ، قشم ، معراج ، تابان ، کارون ، زاگرس
  • خدمات آنلاین مسافرتی ، صدور بلیت هواپیما بصورت اینترنتی و پرداخت از طریق کارتهای شتاب بانکی
  • فروش بلیت خارجی ترکیش ، امارات ، قطری ، چاینا ساترن ، لوفتانزا ، ایر فلوت ، آلیتالیا ، اکراین ، عمان ، ایژین به شهرهای جهان
  • پرداخت از طریق سیستم بانکی و دریافت مدارک بدون مراجعه حضوری
  • مجری مستقیم تور دبی تایلند مالزی ترکیه چین ارمنستان روسیه بالی هند پوکت آنتالیا استانبول
  • اخذ وقت سفارت و وایز فیش بانکی و دریافت پاسپورت بدون حضور مجدد مسافر
  • آژانس هواپیمایی و مسافرتی آفتاب ساحل آبی ، شرکت خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی
X
خرید اینترنتی و آنلاین بلیط هواپیما ، ارزان ، سریع و مطمئن

تور استانبول 3 شب و 4 روز پرواز ترک ترانسفر اختصاصی با صبحانه فقط 10050000 تومان

تور استانبول 3 شب و 4 روز پرواز ترک ترانسفر اختصاصی با صبحانه فقط 10050000 تومان

تور ویژه انتالیا با پرواز مستقیم ترک سرویس uall فقط 24200000 تومان

گردشگران خارجی در ایران فقط چلوکباب را می‌شناسند

   خبر گردشگران خارجی در ایران فقط چلوکباب را می‌شناسند

گردشگران خارجی در ایران فقط چلوکباب را می‌شناسند ...

علی زمانی استاد دانشگاه در دوازدهمین گردهمایی علمی- تخصصی برگزارکنندگان دوره‌های آموزشی در زمینه استانداردهای بین المللی رستوران داری و صنعت غذا که با همراهی آشپزها و مدرسان بین المللی برگزار شد، گفت: اغلب ما نمی‌دانیم که ایران یکی از مکاتب مهم آشپزی جهان است و از دیرباز تا کنون غذا، هم یک شاخصه ی هویت ایرانی بوده است و هم جزئی از فرهنگ ما.

وی افزود: در ایران نزدیک به سه هزار خوراک وجود دارد، این در حالی است که در بیشتر هتلها و رستورانهای ما غذاهای بین المللی سرو می‌شود و اگر گردشگری قصد سفارش خوراک ایرانی را داشته باشد، با منوی تکراری چلوکباب و جوجه کباب مواجه می‌شود.

زمانی بی توجهی به آشپزی اقوام را ضعف بزرگی برای صنعت گردشگری ایران عنوان کرد و افزود: توجه به «منوهای فرهنگی» و قرار دادن خوراک‌های ایرانی در فهرست منوی رستوران‌ها و هتلها نه تنها از نظر فرهنگی به نفع ماست بلکه سبب اشتغالزایی و به دنبال آن جلوگیری از مهاجرت روستاییان به شهرها می‌شود.

سبقت پیتزا فروشی‌های تهران از ایتالیا

زمانی تصریح کرد: در سال‌های اخیر شاهد رشد رستورانهای بین‌المللی در کشور هستیم، تعداد پیتزافروشی‌های ما در تهران بیشتر از تعداد پیتزافروشی‌های کشور ایتالیا است و حدود ۴۲ غذای ایتالیایی در رستوران‌هایمان سرو می‌شود، این در حالی است که هنوز خوراکهای ایرانی سهمی‌از منوی رستورانها و هتل‌های کشور ندارند.

زمانی با بیان اینکه تنوع خوراک در ایران دامنه گسترده ای دارد، تصریح کرد: ما نمیدانیم که مردم کهگیلویه و بویر احمد بیشتر از هفده نوع نان در سفره دارند، غذاهای محلی در جای جای ایران با دستورالعمل‌های متفاوتی طبخ می‌شوند، قلیه ماهی چابهار و بوشهر هیچ شباهتی به هم ندارند، غذاهای سنتی سیستان و بلوچستان بسیار متنوع اند. در حالیکه ما هیچ رستوران کرمانی نداریم و حتی نام " آشپزی کویر " را نشنیده ایم، تعداد بیشماری از رستوران‌ها با منوهای فرنگی در کشورمان کاملا شناخته شده و پر مشتری فعالیت میکنند.

وی تاکید کرد: لازم است که به آشپزی «اقوام» بیش از «ملل» توجه کنیم، متاسفانه این اشتباه در دانشگاه‌های ما هم وجود دارد که دنبال آشپزی ملل می‌روند، با وجود اینکه ما در این زمینه ضعف داریم و هنوز رفرنسهای درستی در اختیار آشپزهای ایرانی قرار نگرفته و آنچه امروز به اسم غذای ملل سرو می‌شود، لزوما غذاهای اصیل با دستور پخت صحیح‌شان نیستند.

این استاد دانشگاه گفت: ما مخالف آشپزی ملل نیستیم، اما معتقدیم این مسأله باید به صورت درست اتفاق بیفتد؛ سالانه ۱۶هزار میلیارد تومان صرف غذا، رستوران داری و هتل داری در کشور می‌شود و اگر بتوانیم با تدبیر و اتخاذ سیاستهای درست رویکردمان را به سمت آشپزی اقوام ببریم شاهد رشد اقتصادی بسیار خوبی در کشور به ویژه در روستاها خواهیم بود.

زمانی با بیان اینکه در راه اندازی رستوران‌های ایرانی از مدیریت صحیح و اجرای علمی‌مهندسی منو بی بهره ایم، تصریح کرد: در بحث مهندسی منو، تا ما طراحی یک رستوران را مثل طراحی یک کارخانه و یا یک بنگاه اقتصادی نبینیم و به صفر و صد آن شبیه یک پروژه مهندسی نگاه نکنیم، نابسامانی‌ها ادامه خواهد داشت، در این شرایط رستوران‌ها به وجود می‌آیند و از دور خارج می‌شوند. علاوه بر این لازم است تا با توجه به رویکردهای فنی و کیفیتی، اقداماتی در جهت استاندارسازی رستوران‌ها و رتبه بندی آن‌ها صورت بگیرد.


تاریخ خبر: دوشنبه 04 دی 1396
ساعت: 1:33:20 PM