آژانس هواپیمایی و مسافرتی آفتاب ساحل آبی
آژانس هواپیمایی و مسافرتی آفتاب ساحل آبی
  • آدینه 07 اردیبهشت 1403
  • Friday  26  April  2024
  • آدینه 07 اردیبهشت 1403
  • آژانس هواپیمایی و مسافرتی آفتاب ساحل آبی ، شرکت خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی
  • فروش بلیت به ایرانیان خارج از کشور ، پرداخت پول توسط بانک و دریافت آنلاین بلیت
  • مجری مستقیم تور دبی ، رزور بهترین هتلهای دبی در سریعترین زمان و بهترین نرخ
  • صدور بلیت هواپیما و پروازهای داخلی و خارجی ، بلیتهای داخلی ایران ایر ، ماهان ، آسمان ، آتا ، قشم ، معراج ، تابان ، کارون ، زاگرس
  • خدمات آنلاین مسافرتی ، صدور بلیت هواپیما بصورت اینترنتی و پرداخت از طریق کارتهای شتاب بانکی
  • فروش بلیت خارجی ترکیش ، امارات ، قطری ، چاینا ساترن ، لوفتانزا ، ایر فلوت ، آلیتالیا ، اکراین ، عمان ، ایژین به شهرهای جهان
  • پرداخت از طریق سیستم بانکی و دریافت مدارک بدون مراجعه حضوری
  • مجری مستقیم تور دبی تایلند مالزی ترکیه چین ارمنستان روسیه بالی هند پوکت آنتالیا استانبول
  • اخذ وقت سفارت و وایز فیش بانکی و دریافت پاسپورت بدون حضور مجدد مسافر
  • آژانس هواپیمایی و مسافرتی آفتاب ساحل آبی ، شرکت خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی
X
خرید اینترنتی و آنلاین بلیط هواپیما ، ارزان ، سریع و مطمئن

تور استانبول 3 شب و 4 روز پرواز ترک ترانسفر اختصاصی با صبحانه فقط 10050000 تومان

تور استانبول 3 شب و 4 روز پرواز ترک ترانسفر اختصاصی با صبحانه فقط 10050000 تومان

تور ویژه انتالیا با پرواز مستقیم ترک سرویس uall فقط 24200000 تومان

نمایشگاه «ارمنستان، ایران خاطره یک سرزمین» افتتاح شد

   خبر نمایشگاه «ارمنستان، ایران خاطره یک سرزمین» افتتاح شد

نمایشگاه «ارمنستان، ایران خاطره یک سرزمین» افتتاح شد ...

نمایشگاه «ارمنستان، ایران خاطره یک سرزمین» با حضور با حضور رییس سازمان میراث فرهنگی در موزه ملی ایران افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار مهر، علی‌اصغر مونسان، در آیین گشایش نمایشگاه «ارمنستان، ایران خاطره یک سرزمین» که عصر امروز ۲۵ مهرماه در موزه ملی ایران برگزار شد، گفت: میراث مشترک بشری نشان دهنده پیوندهای عمیق و کهن‌سالی است که طی هزاران سال بین جوامع انسانی شکل گرفته و تأکید بر این پیوندهای ریشه‌دار در جهان کنونی موجب نزدیکی ملت‌ها و گسترش صلح و دوستی می‌شود. در این میان دو کشور ایران و ارمنستان بنا بر شواهد باستانی طی ۵هزار سال گذشته ارتباطات فرهنگی قوی‌ای داشته‌اند که تأثیر آن بر فرهنگ‌های عصر مفرغ و آهن دو کشور مشهود است.

معاون رییس جمهور بیان کرد: شباهت در گنجینه‌های دو سرزمین همسایه، جایگاه و نگرش نیاکانی را می‌نمایاند که متناسب با شرایط و توان خود اصول احترام به ریشه‌ها و میراث مشترک و مفاهیم عمیق فرهنگی را رعایت کرده و برای پاسداشت و انتقال هنر و اندیشه خردمندانه خود کوشیده‌اند.

مونسان با اشاره به این که همکاری مشترک بین دو موزه ایران و ارمنستان، سرآغاز توجه به این اشتراکات است گفت: اکنون، سپردن این میراث مشترک به‌دست کسانی که براساس شناخت محتوا و تعهد به مدارک مستند به‌ جای‌مانده، تلاش می‌کنند رازهای این هنر چندهزارساله را دریابند، به ثمر نشسته و همکاری مشترک موزه ملی ایران و موزه تاریخ ارمنستان فصلی از گفت‌وگو، هم‌گرایی و اتحاد پیش روی ما گشوده است.

به گفته مونسان، نمایشگاه ارمنستان و ایران، خاطره یک سرزمین همچنان که از عنوان آن برمی‌آید، به‌گونه‌ای متعهدانه روایتگر بخشی از تاریخ یک سرزمین و تأکید دوباره بر بازگویی آن برای نسل امروز و فردای هر دو کشور است تا چندهزار سال پیشینه مشترک تاریخی و علائق فرهنگی اقوام کهن را بازشناسد.

رئیس سازمان میراث‌فرهنگی افزود: این نمایشگاه را پس از نمایشگاه تندیس‌های پنه‌لوپ می‌توان دومین تجربه نمایشگاه آثار خارجی در ایران، پس از روی کار آمدن دولت جدید دانست، لیکن نخستین نمایشگاه با این وسعت و حجم آثار محسوب می‌شود که وارد کشورمان شده و در موزه ملی ایران به‌نمایش درمی‌آید.

او تأکید کرد: ۱۰۳ اثری که از موزه تاریخ ارمنستان امروز در موزه ملی ایران به نمایش درآمده است، بیانگر تاریخ مشترک دو ملت از یک سرزمین با تمدنی چندهزارساله است. نمایشگاهی که از هزاره چهارم پیش از میلاد تا سده یکم پیش از میلاد را در بر می‌گیرد.

مونسان انتقال پیام صلح و دوستی را دیپلماسی فرهنگی دولت برشمرد و افزود: در مسیر تحقق اهداف عالیه دولت تدبیر و امید که همانا دیپلماسی فرهنگی با دنیا و رساندن پیام صلح و دوستی ملت عزیزمان به جهانیان است، در سفر رئیس جمهوری به کشور دوست و همسایه، ارمنستان، و طبق امضای تفاهم‌نامه مشترک بین سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری و وزیر محترم کشور ارمنستان، شرایط برگزاری این نمایشگاه مشترک پربار و ارزشمند فراهم شد.

او در پایان گفت: برگزاری این نمایشگاه را به بانیان آن، که سهم ارزنده خود را در ثبت این خاطره ادا کرده‌اند، تبریک می‌گویم و امیدوارم این حرکت ارزشمند فرهنگی منجر به تعمیق روابط فرهنگی، سیاسی و اجتماعی دو کشور و هم‌گرایی بیشتر دو ملت بزرگ ایران و ارمنستان شود.


تاریخ خبر: چهار‌شنبه 26 مهر 1396
ساعت: 12:07:24 PM