آژانس هواپیمایی و مسافرتی آفتاب ساحل آبی
آژانس هواپیمایی و مسافرتی آفتاب ساحل آبی
  • دوشنبه 10 اردیبهشت 1403
  • Monday  29  April  2024
  • دوشنبه 10 اردیبهشت 1403
  • آژانس هواپیمایی و مسافرتی آفتاب ساحل آبی ، شرکت خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی
  • فروش بلیت به ایرانیان خارج از کشور ، پرداخت پول توسط بانک و دریافت آنلاین بلیت
  • مجری مستقیم تور دبی ، رزور بهترین هتلهای دبی در سریعترین زمان و بهترین نرخ
  • صدور بلیت هواپیما و پروازهای داخلی و خارجی ، بلیتهای داخلی ایران ایر ، ماهان ، آسمان ، آتا ، قشم ، معراج ، تابان ، کارون ، زاگرس
  • خدمات آنلاین مسافرتی ، صدور بلیت هواپیما بصورت اینترنتی و پرداخت از طریق کارتهای شتاب بانکی
  • فروش بلیت خارجی ترکیش ، امارات ، قطری ، چاینا ساترن ، لوفتانزا ، ایر فلوت ، آلیتالیا ، اکراین ، عمان ، ایژین به شهرهای جهان
  • پرداخت از طریق سیستم بانکی و دریافت مدارک بدون مراجعه حضوری
  • مجری مستقیم تور دبی تایلند مالزی ترکیه چین ارمنستان روسیه بالی هند پوکت آنتالیا استانبول
  • اخذ وقت سفارت و وایز فیش بانکی و دریافت پاسپورت بدون حضور مجدد مسافر
  • آژانس هواپیمایی و مسافرتی آفتاب ساحل آبی ، شرکت خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی
X
خرید اینترنتی و آنلاین بلیط هواپیما ، ارزان ، سریع و مطمئن

تور استانبول 3 شب و 4 روز پرواز ترک ترانسفر اختصاصی با صبحانه فقط 10050000 تومان

تور استانبول 3 شب و 4 روز پرواز ترک ترانسفر اختصاصی با صبحانه فقط 10050000 تومان

تور ویژه انتالیا با پرواز مستقیم ترک سرویس uall فقط 24200000 تومان

مشکلات زمینی مانع حمل‌ونقل هوایی چابهار

   خبر مشکلات زمینی مانع حمل‌ونقل هوایی چابهار

مشکلات زمینی مانع حمل‌ونقل هوایی چابهار ...

گرفتاری‌های مربوط به تملک زمین و تعیین محدوده، ساخت فرودگاه چابهار را با مشکل روبه‌رو کرده است؛ فرودگاهی که ساخت آن چند سالی است در دستور کار قرار گرفته و یکی از بندهای مورد تاکید طرح توسعه سواحل مکران است.
بندر چابهار با توجه به همه مزیت‌های جغرافیایی که دارد و جایگاه ویژه‌ای به این بندر در حوزه‌های تجارت و گردشگری داده است، به دلیل مشکلات حمل‌ونقلی، آنطور که باید و شاید مورد بهره‌برداری قرار نگرفته است.
بندر چابهار هنوز به شبکه ریلی کشور متصل نیست و درحال‌حاضر حمل‌ونقل هوایی مربوط به چابهار از فرودگاه نظامی کنارک در ۴۰ کیلومتری چابهار انجام می‌شود.
با توجه به اینکه نبود خط‌آهن و فرودگاه، در عمل بخش زیادی از ظرفیت‌های اقتصادی تنها بندر اقیانوسی کشور را بدون استفاده گذاشته است، در سال‌های اخیر تاکید ویژه‌ای روی ساخت فرودگاه در این منطقه‌شده و برای این کار، برنامه‌ریزی‌های لازم انجام شده است اما به نظر می‌رسد مشکلاتی مانند تملک زمین، طرح را با تاخیر روبه‌رو کرده است.
درحال‌حاضر از ۵۴ فرودگاه که زیرنظر شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران فعالیت می‌کنند، حدود ۵۰ فرودگاه، غیراقتصادی عمل کرده و سودآور نیستند. بر همین اساس، به نظر می‌رسد ساخت فرودگاه‌های جدید در کشور، توجیه نداشته باشد اما در این زمینه استثناهایی نیز وجود دارد. به عنوان نمونه بندر چابهار با توجه به حجم بالای گردشگر و جایگاه مهمی که به عنوان منطقه آزاد تجاری در اقتصاد کشور دارد، نیازمند فرودگاه است.
بندر چابهار با توجه به موقعیت ممتاز جغرافیایی خود در حاشیه دریای عمان که آن را به آب‌های اقیانوس هند متصل می‌کند، برای بازرگانان و فعالان تجاری ایران و کشورهای همسایه اهمیت بسیار زیادی دارد و می‌تواند مسیرهای ترانزیتی ایران و نیز برخی کشورهای منطقه را کوتاه‌تر کرده و از این راه، سود بالایی نصیب ایران و این کشورها کند.
با وجود این مزیت‌ها، چابهار هنوز نتوانسته از موقعیت جغرافیایی و جاذبه‌های گردشگری خود، سود چندانی نصیب اقتصاد منطقه و کشور کند و این به دلیل کامل نبودن نظام حمل‌ونقل ترکیبی این بندر است. چابهار هنوز از اتصال ریلی محروم است و فرودگاه نیز ندارد و درحال‌حاضر، ترددهای هوایی این منطقه از پایگاه دهم شکاری در منطقه نظامی کنارک انجام می‌شود؛ فرودگاهی نظامی که در ۴۰کیلومتری چابهار قرار داشته و فعالیت اصلی آن در زمینه ارائه خدمات به نظامیان است اما درحال‌حاضر به مسافران نیز خدمات می‌دهد.
با توجه به همین ضرورت‌ها و با در نظر گرفتن مزیت‌هایی که فرودگاه می‌تواند برای توسعه و پیشرفت منطقه آزاد چابهار داشته باشد، ساخت فرودگاه بین‌المللی منطقه آزاد چابهار، در دستور کار قرار گرفته است. در طرح توسعه سواحل مکران که توسعه سواحل جنوب شرق کشور از بندر جاسک تا بندر گواتر را شامل می‌شود، بر راه‌اندازی فرودگاه چابهار نیز تاکید شده است.


تاریخ خبر: دوشنبه 06 شهریور 1396
ساعت: 2:53:53 PM