آژانس هواپیمایی و مسافرتی آفتاب ساحل آبی
آژانس هواپیمایی و مسافرتی آفتاب ساحل آبی
  • پنجشنبه 29 شهریور 1403
  • Thursday  19  September  2024
  • پنجشنبه 29 شهریور 1403
  • آژانس هواپیمایی و مسافرتی آفتاب ساحل آبی ، شرکت خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی
  • فروش بلیت به ایرانیان خارج از کشور ، پرداخت پول توسط بانک و دریافت آنلاین بلیت
  • مجری مستقیم تور دبی ، رزور بهترین هتلهای دبی در سریعترین زمان و بهترین نرخ
  • صدور بلیت هواپیما و پروازهای داخلی و خارجی ، بلیتهای داخلی ایران ایر ، ماهان ، آسمان ، آتا ، قشم ، معراج ، تابان ، کارون ، زاگرس
  • خدمات آنلاین مسافرتی ، صدور بلیت هواپیما بصورت اینترنتی و پرداخت از طریق کارتهای شتاب بانکی
  • فروش بلیت خارجی ترکیش ، امارات ، قطری ، چاینا ساترن ، لوفتانزا ، ایر فلوت ، آلیتالیا ، اکراین ، عمان ، ایژین به شهرهای جهان
  • پرداخت از طریق سیستم بانکی و دریافت مدارک بدون مراجعه حضوری
  • مجری مستقیم تور دبی تایلند مالزی ترکیه چین ارمنستان روسیه بالی هند پوکت آنتالیا استانبول
  • اخذ وقت سفارت و وایز فیش بانکی و دریافت پاسپورت بدون حضور مجدد مسافر
  • آژانس هواپیمایی و مسافرتی آفتاب ساحل آبی ، شرکت خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی
X
خرید اینترنتی و آنلاین بلیط هواپیما ، ارزان ، سریع و مطمئن

تور استانبول 3 شب و 4 روز پرواز ترک ترانسفر اختصاصی با صبحانه فقط 10050000 تومان

تور استانبول 3 شب و 4 روز پرواز ترک ترانسفر اختصاصی با صبحانه فقط 10050000 تومان

تور ویژه انتالیا با پرواز مستقیم ترک سرویس uall فقط 24200000 تومان

آیا فضانورد ایرانی می‌تواند مسافر ماه باشد؟

   خبر آیا فضانورد ایرانی می‌تواند مسافر ماه باشد؟

آیا فضانورد ایرانی می‌تواند مسافر ماه باشد؟ ...

ناسا از سال ۱۹۵۹ تاکنون ۲۲ دوره آموزشی برگزار کرده و در هر دوره تعدادی از برگزیدگان را به عنوان یکی از فضانوردان آینده انتخاب می‌کند تا جایی که از بین تمام این دوره‌ها‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ در حال حاضر ۴۴ فضانورد در خدمت این سازمان هستند؛ تیمی که یاسمین مقبلی نیز حالا امیدوار است بعد از آموزش و گذراندن دوره ویژه آموزشی یکی از اعضای آن باشد.
سازمان هوانوردی امریکا ناسا به تازگی و در مراسمی ویژه در حضور معاون رئیس‌جمهور امریکا نام 12 برگزیده خود را برای دوره دوساله فضانوردی سال 2017 و پرواز به فضا اعلام کرد که نام یاسمین مقبلی، زن ایرانی هم در بین آنها‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ دیده می‌شود؛ خبری که خیلی زود از ینگه دنیا به ایران مخابره شد و در صدر اخبار تمام شبکه‌ها‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ی اجتماعی و رسانه‌ها‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ی ایران قرار گرفت. یاسمین مقبلی زن ایرانی‌تباری است که از بین 18 هزار متقاضی انتخاب شده است. در فهرست دوره دوساله فضانوردی 2017 نام 5 زن و 7 مرد دیده می‌شود.
یاسمین مقبلی متولد شهر باد ناوهایم آلمان و بزرگ‌شده شهر بالدوین ایالت نیویورک امریکاست. او پس از فارغ‌التحصیلی از دبیرستان بالدوین در رشته مهندسی هوافضا در دانشگاه ام‌‌آی‌‌تی ادامه تحصیل داد و از این دانشگاه فارغ‌التحصیل شد. او همچنین از مدرسه عالی نیروی دریایی در ایالت کالیفرنیا مدرک کارشناسی ارشد در رشته هوافضا دریافت کرده است. در حال حاضر پدر و مادر یاسمین مقبلی در فلوریدا زندگی می‌کنند و برادر بزرگ‌ترش، کاوه در پنسیلوانیا ساکن است.
به نوشته سایت ناسا، یاسمین مقبلی به هنگام گزینش برای شرکت در دوره فضانوردی ۲۰۱۷ مسئول تست هلیکوپترهای اچ - ۱ و افسر تضمین کیفیت و اویونیک (الکترونیک هوانوردی) گردان یکم عملیات و سنجش تفنگ‌داران امریکا بوده و در شهر یوما در ایالت آریزونا خدمت می‌کرده است.
او متولد سال 1984 (۳۳ ساله) و دارای چند نشان از نیروی هوایی، نیروی دریایی و تفنگ‌داران امریکا و چندین تقدیرنامه است. او همچنین از فارغ‌التحصیلان ممتاز دوره خود در مدرسه خلبانی بوده و جایزه برجسته فرمانده ویلی مک‌ کول را برای موفقیت‌ها‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌یش دریافت کرده است. به گفته مسئولان ناسا مقبلی بیش از ۱۶۰۰ ساعت پرواز و ۱۵۰ ساعت ماموریت‌‌ها‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ی مبارزه‌ای در کارنامه حرفه‌ای‌اش دارد. مجله معتبر نیویورکر در گزارشی از زندگی یاسمین مقبلی با اشاره به حضور جدی او در عملیات‌ها‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ی نیروی دریایی و عملیات‌ها‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ی کبرا در افغانستان به این موضوع اشار کرد که: «در بین افراد پذیرفته‌شده برای دوره فضانوردی ناسا دختری ایرانی وجود دارد که به دلیل عملیات‌ها‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ی متعدد کبرا در افغانستان دوستانش با نام مستعار «jaws» (آرواره) او را صدا می‌زنند؛ کسی که حضوری فعال در بازی‌ها‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ی بسکتبال دانشگاه ام‌آی‌تی داشته است.»
ناسا از سال ۱۹۵۹ تاکنون ۲۲ دوره آموزشی برگزار کرده و در هر دوره تعدادی از برگزیدگان را به عنوان یکی از فضانوردان آینده انتخاب می‌کند تا جایی که از بین تمام این دوره‌ها‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ در حال حاضر ۴۴ فضانورد در خدمت این سازمان هستند؛ تیمی که یاسمین مقبلی نیز حالا امیدوار است بعد از آموزش و گذراندن دوره ویژه آموزشی یکی از اعضای آن باشد. دوره آموزشی مقبلی و 11 فضانورد منتخب دیگر که همگی بین 29 تا 42 ساله هستند از ماه اوت (نیمه مرداد) آغاز خواهد شد و پس از آن افراد منتخب تا زمان اعزام و ماموریت فضایی وظایف فنی در دفتر فضانوردی ناسا خواهند داشت. البته فضانوردان انتخابی این دوره با یک رویداد و شانس بزرگ روبه‌رو هستند که می‌تواند نامشان را در تاریخ فضانوردی جهان برای همیشه جاودانه کند زیرا ناسا قصد دارد در سال 2021 (4 سال دیگر) قدرتمندترین موشک تاریخ با نام «سامانه پرتاب فضایی(SLS)» را به فضا پرتاب کند و سرنشین این فضاپیما بودن یک شانس بزرگ محسوب می‌شود. سامانه پرتاب فضایی قرار است برای نخستین بار سال آینده میلادی به صورت بدون سرنشین آزمایش و پرتاب شود و سپس سه سال بعد دو فضانورد امریکایی با آن به ماه خواهند رفت؛ اتفاقی که پیش از این تنها یک بار و در سال 1969 (48 سال پیش) افتاده است؛ سفری تاریخی که فضاپیمای آپولو ۱۱ رقم زد و در جریان آن دو فضانورد امریکایی آرمسترانگ و باز آلدرین اولین فضانوردانی بودند که دقایقی روی سطح ماه راه رفتند و حالا دو فضانورد امریکایی دیگر این شانس را خواهند داشت که بار دیگر روی سطح ماه قدم بزنند و الان باید دید آیا یاسمین مقبلی می‌تواند یکی از آنها‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ باشد. موشک سامانه پرتاب فضایی در سفر خود به ماه کپسول فضایی «اوریون» را حمل می‌کند که ناسا برای پروازهای فضایی به ماه و مریخ با بودجه ۲۳ میلیارد دلاری طراحی کرده است. اوریون می‌تواند حداکثر شش فضانورد را در خود جای دهد. در سال ۲۰۱۴ اوریون نخستین پرواز آزمایشی بدون سرنشین خود را با موفقیت پشت سر گذاشت. علاوه بر سفر ماه، ناسا در حال برنامه‌ریزی برای سفری مهم به مریخ است که یاسمین مقبلی می‌تواند یکی از اعضای آن تیم فضانوردی باشد؛ سفری که در حال حاضر برای بشر مهم‌ترین سفر فضایی محسوب می‌شود؛ زیرا مسئولان ناسا امیدوارند در مریخ بتوانند همانند زمین حجم زیادی آب کشف و شناسایی کنند و امکان زیست را در این سیاره نیز به وجود آورند. یاسمین مقبلی عاشق فضا و دیدن زمین از فضاست، او در یکی از گفت‌وگوهایش گفته: «من کتاب "مرد فضا" نوشته مایک ماسیمنو (یکی از فضانوردان مشهور امریکایی) را خوانده‌ام، او در مورد نگاه کردن به زمین از فضا صحبت می‌کند. شما آن را بدون هیچ‌گونه مرزی می‌بینید و این واقعا جالب است.»


تاریخ خبر: سه‌شنبه 17 امرداد 1396
ساعت: 1:22:55 PM