آژانس هواپیمایی و مسافرتی آفتاب ساحل آبی
آژانس هواپیمایی و مسافرتی آفتاب ساحل آبی
  • آدینه 14 اردیبهشت 1403
  • Friday  3  May  2024
  • آدینه 14 اردیبهشت 1403
  • آژانس هواپیمایی و مسافرتی آفتاب ساحل آبی ، شرکت خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی
  • فروش بلیت به ایرانیان خارج از کشور ، پرداخت پول توسط بانک و دریافت آنلاین بلیت
  • مجری مستقیم تور دبی ، رزور بهترین هتلهای دبی در سریعترین زمان و بهترین نرخ
  • صدور بلیت هواپیما و پروازهای داخلی و خارجی ، بلیتهای داخلی ایران ایر ، ماهان ، آسمان ، آتا ، قشم ، معراج ، تابان ، کارون ، زاگرس
  • خدمات آنلاین مسافرتی ، صدور بلیت هواپیما بصورت اینترنتی و پرداخت از طریق کارتهای شتاب بانکی
  • فروش بلیت خارجی ترکیش ، امارات ، قطری ، چاینا ساترن ، لوفتانزا ، ایر فلوت ، آلیتالیا ، اکراین ، عمان ، ایژین به شهرهای جهان
  • پرداخت از طریق سیستم بانکی و دریافت مدارک بدون مراجعه حضوری
  • مجری مستقیم تور دبی تایلند مالزی ترکیه چین ارمنستان روسیه بالی هند پوکت آنتالیا استانبول
  • اخذ وقت سفارت و وایز فیش بانکی و دریافت پاسپورت بدون حضور مجدد مسافر
  • آژانس هواپیمایی و مسافرتی آفتاب ساحل آبی ، شرکت خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی
X
خرید اینترنتی و آنلاین بلیط هواپیما ، ارزان ، سریع و مطمئن

تور استانبول 3 شب و 4 روز پرواز ترک ترانسفر اختصاصی با صبحانه فقط 10050000 تومان

تور استانبول 3 شب و 4 روز پرواز ترک ترانسفر اختصاصی با صبحانه فقط 10050000 تومان

تور ویژه انتالیا با پرواز مستقیم ترک سرویس uall فقط 24200000 تومان

ایجاد 50 موزه خصوصی و احیای 70 پایگاه میراث فرهنگی در دولت یازدهم

   خبر ایجاد 50 موزه خصوصی و احیای 70 پایگاه میراث فرهنگی در دولت یازدهم

ایجاد 50 موزه خصوصی و احیای 70 پایگاه میراث فرهنگی در دولت یازدهم ...

معاون میراث فرهنگی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: در دولت یازدهم 50 موزه از سوی بخش خصوصی راه اندازی و 70 پایگاه تعطیل میراث فرهنگی احیا شد.محمدحسن طالبیان دوشنبه شب در حاشیه مراسم بزرگداشت فردوسی در آرامگاه این شاعر بزرگ در جمع خبرنگاران افزود: همگرایی داخلی و دیپلماسی فرهنگی برای حفظ میراث تاریخی و فرهنگی کشور از دیگر اقدامات مهم در دولت یازدهم بود.
وی اظهار کرد: در هیچ دوره ای دستگاه های مختلف اجرایی برای حفظ میراث فرهنگی از چنین هماهنگی و همگرایی برخوردار نبودند و حتی سالهای قبل برخی دستگاه ها بدون هماهنگی اقدام به تخریب مناطق فرهنگی نیز می نمودند.
وی گفت: در دولت یازدهم دیپلماسی فرهنگی برای استرداد اموال تاریخی کشور از خارج انجام گرفت که این موفقیت بسیار مهم نتیجه تعامل و برقراری ارتباط مناسب با کشورهای دیگر بود.
معاون سازمان میراث فرهنگی افزود: در دولت یازدهم در حوزه فرهنگ ایرانی برای نخستین بار دیپلماسی فرهنگی مورد استفاده قرار گرفت و فعالیت هایی در زمینه اشتراکات فرهنگی و آثار ایرانی در کشورهای دیگر با همکاری کشورهای ارمنستان و عراق انجام شد.
وی اظهار کرد: پرونده های مشترکی که در زمینه عید نوروز و 12 ملیتی شدن آن، نان نازک، کمانچه و چوگان ملی با کشورهای دیگر تشکیل شد نتیجه دیپلماسی فرهنگی دولت یازدهم بود.
وی پنج ثبت جهانی در حوزه آثار تاریخی ملموس و 2 ثبت جهانی در حوزه آثار تاریخی ناملموس را از دیگر دستاوردهای دولت یازدهم در حوزه میراث فرهنگی برشمرد.
طالبیان گفت: در حوزه جلب مشارکت سرمایه گذاران برای مرمت آثار تاریخی و میراث فرهنگی، در سال 92 حدود 300 متقاضی، در سال 93 حدود 600 متقاضی و در سال 94 حدود 900 متقاضی داشتیم که این تعداد در سال گذشته به 724 متقاضی رسید.
وی با اشاره به احیای اثر طبیعی کویر لوت در دولت یازدهم افزود: این کویر 10 درصد از مساحت کشور را در برگرفته که بین سه استان کشور مشترک است و ساماندهی آن در دولت های قبل طلسم شده بود که اکنون سه پرونده در حوزه های اورامانات، آسپادانا و ارسباران برای این اثر طبیعی تشکیل شده است.
وی اظهار کرد: با پیشنهاد این سازمان طرح ویژه شهر کنگ تهیه شده تا در فهرست ثبت جهانی یونسکو قرار گیرد و برای سایر نقاط کرانه خلیج فارس نیز اقدامات مشابه انجام می گیرد.
طالبیان گفت: برای حفظ میراث فرهنگی کشور 73 روستای تاریخی در دولت یازدهم در اولویت قرار گرفت و اقدامات لازم برای ساماندهی آنها آغاز شد.
وی افزود: دولت یازدهم توسعه پایدار و گردشگری فرهنگی را در اولویت فعالیت های خود قرار داد و در این راستا به تفاهم مشترک در پرونده های مرزی برای موضوعات مشترک فرهنگی با کشورهای همسایه رسید.
وی اظهار کرد: ایجاد مرکز آموزش میراث فرهنگی برای کشورهای منطقه در ایران نیز نشان از موفقیت دولت یازدهم در سطح بین المللی است.

* ضرورت مدیریت یکپارچه ساماندهی شهر توس برای ثبت جهانی آن در یونسکو
معاون میراث فرهنگی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: احیای شهر تاریخی توس نیازمند ساماندهی محیطی و مدیریت یکپارچه دستگاه های اجرایی در این زمینه است تا این شهر ثبت جهانی سازمان یونسکو شود.
وی افزود: شهر تاریخی توس به دلیل ظرفیت بسیار فرهنگی و تاریخی در فهرست اولیه برای ثبت جهانی در یونسکو قرار گرفته که باید ساماندهی آن برای تحقق این امر انجام گیرد.
وی بیان کرد: شهر تاریخی توس دارای ظرفیت بسیار است و کاوش آن سالها به طول می انجامد، از سوی دیگر این شهر و حضور فردوسی در آن بیانگر سابقه تمدنی کشور است لذا احیای توس در وهله نخست برای تکریم شخصیت والای حکیم بزرگ فردوسی انجام می گیرد.
طالبیان در ارتباط با معادن اطراف شهر تاریخی توس گفت: سالها قبل معادن شن و ماسه در اطراف این شهر شکل گرفتند که بهره برداری از این معادن و فعالیت اقتصادی در این حوزه به بافت تاریخی شهر توس آسیب وارد می کند.
وی ادامه داد: با بررسی های انجام گرفته مشخص شد 13 معدن در اطراف توس غیرمجاز هستند که با پیگیری های انجام شده و کمک دادستان مشهد به عنوان مدعی العموم، تعدادی از این معادن مهر و موم شد.
وی اظهار کرد: با این حال هنوز تردد کامیون ها از کمربند شمالی مشهد و در ناحیه شمال شهر توس ادامه دارد و بیانگر فعالیت چند معدن در این محدوده است.
معاون سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: ثبت جهانی شهر تاریخی توس نیاز به ساماندهی شهر و ایجاد شرایط لازم در این زمینه دارد و باید بین دستگاه های اجرایی یک مدیریت یکپارچه ایجاد گردد و همگرایی لازم بین دستگاه ها بوجود آید.
وی افزود: براساس مصوبه اخیر دولت، قبل از صدور مجوز فعالیت برای هر معدن در کشور باید از سوی وزارت صنعت، استعلام لازم از سازمان میراث فرهنگی گرفته شود و این سازمان مکلف است طی یک ماه کاربری طبیعی یا تاریخی منطقه مورد نظر برای صدور مجوز بهره برداری از معدن را مشخص کند.
وی اظهار کرد: با این روش می توان از آسیب رساندن به مناطق تاریخی کشور جلوگیری و از میراث فرهنگی کشور حفاظت کرد که تحقق این امر نیازمند مدیریت یکپارچه است.
طالبیان گفت: از سوی دیگر می توان معادنی را که دارای مجوز فعالیت در اطراف منطقه تاریخی توس هستند جا به جا کرد و مشابه اقدامی که برای معادن اطراف غار اسپهبد خورشید سوادکوه انجام شد، آنها را به منطقه دیگری که برای محیط زیست و مناطق تاریخی آسیب زا نیستند، منتقل نمود.
وی افزود: سازمان میراث فرهنگی برای سازماندهی حریم شهر تاریخی توس به تنهایی نمی تواند وارد عمل شود زیرا دستگاه های مختلف در این زمینه دخیل هستند و اگر مردم و دستگاه های اجرایی همسو نباشند احیای شهر تاریخی توس میسر نیست.
وی ضمن اعلام آمادگی سازمان میراث فرهنگی برای همکاری با سرمایه گذارانی که قصد ساماندهی شهر تاریخی توس را دارند، اظهار کرد: طرح ارائه شده برای ساماندهی شهر تاریخی توس از سوی سرمایه گذاران باید کارشناسی شده و مورد تایید سازمان میراث فرهنگی باشد.
معاون سازمان میراث فرهنگی گفت: شهر توس دارای یک شورای راهبردی است و طرح ساماندهی حریم توس با هدف حفظ ارزشهای تاریخی این شهر از کشف رود تا آرامگاه فردوسی تهیه شده و آماده واگذاری به سرمایه گذاران و مشارکت در بهره برداری از آن است.
وی افزود: طرح ساماندهی شهر تاریخی توس در سه مرحله تعریف و بخشی از آن آغاز شده و ادامه اجرای این طرح با پشتیبانی اعتباری ویژه از سوی سازمان برنامه و بودجه برای ثبت جهانی این اثر تاریخی در اولویت امسال برنامه های این سازمان می باشد.
وی اظهار کرد: تلاش می شود در مرحله نخست منظره روستاهای اطراف آرامگاه فردوسی مطابق با هویت تاریخی این شهر ساماندهی شود تا با محیط همخوانی داشته باشد.


تاریخ خبر: سه‌شنبه 26 اردیبهشت 1396
ساعت: 2:02:27 PM