آژانس هواپیمایی و مسافرتی آفتاب ساحل آبی
آژانس هواپیمایی و مسافرتی آفتاب ساحل آبی
  • یکشنبه 16 اردیبهشت 1403
  • Sunday  5  May  2024
  • یکشنبه 16 اردیبهشت 1403
  • آژانس هواپیمایی و مسافرتی آفتاب ساحل آبی ، شرکت خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی
  • فروش بلیت به ایرانیان خارج از کشور ، پرداخت پول توسط بانک و دریافت آنلاین بلیت
  • مجری مستقیم تور دبی ، رزور بهترین هتلهای دبی در سریعترین زمان و بهترین نرخ
  • صدور بلیت هواپیما و پروازهای داخلی و خارجی ، بلیتهای داخلی ایران ایر ، ماهان ، آسمان ، آتا ، قشم ، معراج ، تابان ، کارون ، زاگرس
  • خدمات آنلاین مسافرتی ، صدور بلیت هواپیما بصورت اینترنتی و پرداخت از طریق کارتهای شتاب بانکی
  • فروش بلیت خارجی ترکیش ، امارات ، قطری ، چاینا ساترن ، لوفتانزا ، ایر فلوت ، آلیتالیا ، اکراین ، عمان ، ایژین به شهرهای جهان
  • پرداخت از طریق سیستم بانکی و دریافت مدارک بدون مراجعه حضوری
  • مجری مستقیم تور دبی تایلند مالزی ترکیه چین ارمنستان روسیه بالی هند پوکت آنتالیا استانبول
  • اخذ وقت سفارت و وایز فیش بانکی و دریافت پاسپورت بدون حضور مجدد مسافر
  • آژانس هواپیمایی و مسافرتی آفتاب ساحل آبی ، شرکت خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی
X
خرید اینترنتی و آنلاین بلیط هواپیما ، ارزان ، سریع و مطمئن

تور استانبول 3 شب و 4 روز پرواز ترک ترانسفر اختصاصی با صبحانه فقط 10050000 تومان

تور استانبول 3 شب و 4 روز پرواز ترک ترانسفر اختصاصی با صبحانه فقط 10050000 تومان

تور ویژه انتالیا با پرواز مستقیم ترک سرویس uall فقط 24200000 تومان

خانه نخجیر در شهر تاریخی نراق با تسهیلات صندوق کارآفرینی امید بازسا زی شد

   خبر خانه نخجیر در شهر تاریخی نراق با تسهیلات صندوق کارآفرینی امید بازسا زی شد

خانه نخجیر در شهر تاریخی نراق با تسهیلات صندوق کارآفرینی امید بازسا زی شد ...

اقامتگاه های بوم گردی یکی از جاذبه های مهم برای گردشگران به ویژه گردشگران خارجی است‌ ؛خانه نخجیر که با تسهیلات صندوق کارآفرینی امید در دل شهر تاریخی نراق باز سازی شده است، چون نگینی بی بدیل می درخشد. یکی از اقدامات ارزشمند که در چند سال اخیر در حوزه گردشگری بسیار مورد توجه قرار گرفته، توسعه بوم گردی است.
اقامتگاه بومی، اقامتگاهی گردشگری است که از سال 1994 به جهانیان معرفی شده است. این نوع اقامتگاه ها طی چند سال گذشته در ایران بسیار مورد توجه قرار گرفته و همه استان های کشور تلاش می کنند چنین مکان هایی که به تنهایی شناسنامه ارزشمندی از فرهنگ ایران زمین است را طراحی و بازسازی کنند.
یکی از نمونه های ارزشمند بوم گردی در ایران،اقامتگاه تاریخی 'خانه نخجیر' در شهر نراق شهرستان دلیجان واقع در استان مرکزی است که توسط 'امین فروغی' به همراه مادرش 'زهرا احمدی' راه اندازی شده است.
در بازدید مدیر صندوق کارآفرینی امید استان مرکزی از خانه نخجیر، فرصتی پیش آمد که از نزدیک از این خانه دیدن کنیم و با کارآفرینان این خانه آشنا شویم.
'امین فروغی' در توضیح خانه نخجیر گفت: سبک خانه و معماری خانه نخجیر قدمتی بیش از یکصد سال دارد و در بافت قدیم شهر تاریخی نراق به شکل خانه باغ، بازسازی شده است.
وی توضیح داد:مصالح این خانه به طور عام خشت و گل است و دارای 6 اتاق و یک آشپزخانه می باشد. سیستم خواب به دو صورت استفاده از تختخواب و همچنین رخت خواب پیچ است.
وی با بیان اینکه مدیریت خانه نخجیر به شکل خانوادگی اداره می شود،گفت:خانه نخجیر با تمرکز بر روی خوراک های بومی و محلی و محصولات باغی و کشاورزی به صورت سبز و ارگانیک بدون استفاده از سموم و کود شیمیایی به توسعه،ترویج و احیا ارزش های بومی، سنتی و محلی شهر نراق می پردازد.
وی گفت: خانه نخجیر تنها اقامتگاه بوم گردی واقع در شهر نراق (شهرستان دلیجان) بوده که یادآور میراث گذشتگان است و با ارائه خدمات گردشگری، از مهمانان داخلی و خارجی شهر نراق پذیرایی می کند.
'احسان مهدوی' مدیر صندوق کارآفرینی امید استان مرکزی در بازدید از این خانه با توجه به اهمیت بوم گردی در صنعت گردشگری ، بیان داشت: بوم گردی برای توریست های خارجی بسیار دلنشین است .
وی ادامه داد: گردشگران خارجی در کشورهای خود با توسعه آمیخته اند اما دوست دارند وقتی به شرق سفر می کنند با قابلیت های بومی و سنتی این کشورها از نزدیک آشنا شوند و اقامت در چنین مکان هایی را به هتل های چند ستاره ترجیح می دهند.
به گفته وی،توریست خارجی به ایران می آید تا در سیاه چادر بخوابد، موسیقی سنتی ایرانی را گوش کند،غذای محلی ایرانی بخورد و از نزدیک با تاریخ و فرهنگ ایران آشنا شود زیرا او از ابزارهای توسعه و هتل های لوکس و چند ستاره در کشور خود اشباع شده است.
مهدوی گفت: در خانه نخجیر می توان علاوه بر اقامتگاه سنتی که در اختیار گردشگران گذاشته می شود مواد غذایی سنتی خاص شهر نراق و همچنین صنایع بومی منطقه را نیز معرفی کرد.
خانه نخجیر،دارای مجوز اسکان و اقامت از سازمان میراث فرهنگی و گردشگری استان مرکزی است که دارای 6 اتاق مجهز به سیستم گرمایی بخاری گازی و سیستم خنک کننده پنکه برقی به ظرفیت پذیرش 15 نفر ویژه و 25 نفر عمومی است.
این خانه دارای آشپزخانه، سرویس حمام و سرویس بهداشتی سنتی و فرنگی است که از مهمانان با غذاهای محلی پذیرایی می شود.
در حیاط این خانه تخت های چوبی مفروش برای پذیرایی و خوردن نهار و یا شام در فصول بهار و تابستان در نظر گرفته شده است.
کارآفرینان در این خانه با پهن کردن سفره بر روی زمین و یا در صورت تمایل مهمانان بر روی تخت هایی که در حیاط قرار دارند و یا ایوان بزرگی که بخشی از حیاط خانه را تشکیل می دهد از مهمانان، پذیرایی می کنند.
'زهرا احمدی' که تسهیلات صندوق کارآفرینی امید به نام ایشان پرداخت شده است، در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: تاکنون دو گروه توریست های خارجی به نراق آمده و اوقات خوبی را در این خانه گذرانده اند.
وی توضیح داد: برای مهمانان خارجی هم سفره ای بر روی زمین پهن و با غذاهای محلی از آنها پذیرایی می کنیم که این سبک پذیرایی برای آنها بسیار خوشایند است.
در وسط حیاط این خانه حوضی بزرگ تعبیه شده است که صدای ریزش آب فواره همراه با موسیقی سنتی ایرانی فضایی بسیار گرم و صمیمانه را به ذهن می نشاند.
خانه های گلی اطراف خانه نخجیر نشان از قدیمی بودن محله ای است که خانه نخجیر در آن قرار دارد.


تاریخ خبر: شنبه 09 اردیبهشت 1396
ساعت: 1:51:32 PM