آژانس هواپیمایی و مسافرتی آفتاب ساحل آبی
آژانس هواپیمایی و مسافرتی آفتاب ساحل آبی
  • دوشنبه 10 اردیبهشت 1403
  • Monday  29  April  2024
  • دوشنبه 10 اردیبهشت 1403
  • آژانس هواپیمایی و مسافرتی آفتاب ساحل آبی ، شرکت خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی
  • فروش بلیت به ایرانیان خارج از کشور ، پرداخت پول توسط بانک و دریافت آنلاین بلیت
  • مجری مستقیم تور دبی ، رزور بهترین هتلهای دبی در سریعترین زمان و بهترین نرخ
  • صدور بلیت هواپیما و پروازهای داخلی و خارجی ، بلیتهای داخلی ایران ایر ، ماهان ، آسمان ، آتا ، قشم ، معراج ، تابان ، کارون ، زاگرس
  • خدمات آنلاین مسافرتی ، صدور بلیت هواپیما بصورت اینترنتی و پرداخت از طریق کارتهای شتاب بانکی
  • فروش بلیت خارجی ترکیش ، امارات ، قطری ، چاینا ساترن ، لوفتانزا ، ایر فلوت ، آلیتالیا ، اکراین ، عمان ، ایژین به شهرهای جهان
  • پرداخت از طریق سیستم بانکی و دریافت مدارک بدون مراجعه حضوری
  • مجری مستقیم تور دبی تایلند مالزی ترکیه چین ارمنستان روسیه بالی هند پوکت آنتالیا استانبول
  • اخذ وقت سفارت و وایز فیش بانکی و دریافت پاسپورت بدون حضور مجدد مسافر
  • آژانس هواپیمایی و مسافرتی آفتاب ساحل آبی ، شرکت خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی
X
خرید اینترنتی و آنلاین بلیط هواپیما ، ارزان ، سریع و مطمئن

تور استانبول 3 شب و 4 روز پرواز ترک ترانسفر اختصاصی با صبحانه فقط 10050000 تومان

تور استانبول 3 شب و 4 روز پرواز ترک ترانسفر اختصاصی با صبحانه فقط 10050000 تومان

تور ویژه انتالیا با پرواز مستقیم ترک سرویس uall فقط 24200000 تومان

گردشگر باید 2 برابر جامعه میزبان هزینه کند.

   خبر گردشگر باید 2 برابر جامعه میزبان هزینه کند.

گردشگر باید 2 برابر جامعه میزبان هزینه کند. ...

هزینه ای که یک گردشگر در مقصدش صرف می کند اگر پایین تر از هزینه معمول جامعه میزبان باشد، آن فرد گردشگر به حساب نمی آید. "جعفر اولادی قادیکلایی"

از تعامل فرهنگی که گردشگری موجد آن است، نترسیم. گردشگری از جمله شاخه های اقتصادی جهان امروز است که مرز نمی شناسد و مردم دنیا را به هم نزدیک کرده است. محدودیت فرهنگی در ایران، مانعی برای رشد صنعت گردشگری نیست. کما اینکه گردشگری و شاخه های مختلف آن در پلاژهای ساحلی و سایر بخش هایی که به نوعی با فرهنگ کشور ما در تضاد قرار می گیرند، خلاصه نمی شود. امروز و در جهان معاصر هدف اصلی هر گردشگر از سفر، تمدد اعصاب است. این تمدد اعصاب و تفریح می تواند با دیدن آثار تاریخی، فرهنگی یا طبیعی و آگاهی از دانش به دست آید، اما در ایران احساس نیاز واقعی به درآمد حاصل از گردشگری وجود ندارد.

به تعبیری دیگر در ایران تنها حرف اقتصاد گردشگری به میان می آید وگرنه به لحاظ تمهیدات خدمات رسانی به گردشگران، می توان گفت گام های نخستین را هم برنداشته ایم و حتی هنوز تفاوت گردشگر و مسافر را نمی دانیم. در حالی که هر مسافری گردشگر محسوب نمی شود، به جای نوشتن لیدی طولانی و کسل کننده و تکرار مکررات، ترجیح دادم عصاره حرف های دکتر جعفر قادیکلایی را به عنوان لید گزارش بیاورم تا خواننده «فرصت امروز» با چند پرسش مواجه شود، چرا گردشگری؟ چرا اقتصاد گردشگری و چرا ما در ایران بلد نیستیم از گردشگری پول در بیاوریم؟ گزارش را بخوانید تا پاسخ سوالات را بیابید.

تعریفی از درآمدزایی گردشگری نداریم

جعفر اولادی قادیکلایی، تحصیلکرده کانادا در شاخه مدیریت گردشگری است. به ایران برگشته و در منطقه مازندران روی ظرفیت های درآمدزایی این منطقه کار می کند. حرف هایش از جنس اقتصاد گردشگری است و اینکه مردم محلی از حضور همه ساله و میلیونی گردشگر در شمال ایران بهره ای نمی برند و این روند جز تخریب و نابودی و شلوغی شهرها و روستاها و مزارع عایدی دیگری ندارد.

وی همچنین اضافه می کند: مسئله دیگری که در مورد نوع نگاه به گردشگری در ایران می توان ذکر کرد این است که تعریف درستی نسبت به درآمدزایی از گردشگری در ایران نداریم. به عنوان تجربه خودم باید توجه شما را به این نکته جلب کنم که مثلا در کنار آبشار نیاگارا برای گردشگرانی که به نزدیکی آبشار می رسند و در معرض چکه های آب قرار می گیرند، از نایلون های بسیار معمولی پوششی یک بارمصرف تولید کرده اند و هر کدام را تا 10 دلار می فروشند.

بنابراین می بینید که درآمدزایی از گردشگری در عین پیچیده بودن، بسیار ساده است. اما چنین دیدگاهی هنوز در ایران شکل نگرفته و بهتر است بگویم که شیوه های درآمدزایی از این حوزه را نمی شناسیم. در حالی که مثلا اگر به بخش پررونق گردشگری در ایران یعنی گردشگری فرهنگی توجه کنیم، می بینیم که ظرفیت های زیادی برای درآمدزایی در ابعاد ریز و درشت وجود دارد مثلا در کنار بناهای تاریخی مان می توانیم پوشش یک بار مصرف از پوشاک سنتی در همان رنگ و طرح تولید کنیم و به گردشگران بفروشیم اما همین گام های ساده و اولیه را هم برنداشته ایم.


تاریخ خبر: پنجشنبه 26 اسفند 1395
ساعت: 1:21:06 PM