آژانس هواپیمایی و مسافرتی آفتاب ساحل آبی
آژانس هواپیمایی و مسافرتی آفتاب ساحل آبی
  • شنبه 08 اردیبهشت 1403
  • Saturday  27  April  2024
  • شنبه 08 اردیبهشت 1403
  • آژانس هواپیمایی و مسافرتی آفتاب ساحل آبی ، شرکت خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی
  • فروش بلیت به ایرانیان خارج از کشور ، پرداخت پول توسط بانک و دریافت آنلاین بلیت
  • مجری مستقیم تور دبی ، رزور بهترین هتلهای دبی در سریعترین زمان و بهترین نرخ
  • صدور بلیت هواپیما و پروازهای داخلی و خارجی ، بلیتهای داخلی ایران ایر ، ماهان ، آسمان ، آتا ، قشم ، معراج ، تابان ، کارون ، زاگرس
  • خدمات آنلاین مسافرتی ، صدور بلیت هواپیما بصورت اینترنتی و پرداخت از طریق کارتهای شتاب بانکی
  • فروش بلیت خارجی ترکیش ، امارات ، قطری ، چاینا ساترن ، لوفتانزا ، ایر فلوت ، آلیتالیا ، اکراین ، عمان ، ایژین به شهرهای جهان
  • پرداخت از طریق سیستم بانکی و دریافت مدارک بدون مراجعه حضوری
  • مجری مستقیم تور دبی تایلند مالزی ترکیه چین ارمنستان روسیه بالی هند پوکت آنتالیا استانبول
  • اخذ وقت سفارت و وایز فیش بانکی و دریافت پاسپورت بدون حضور مجدد مسافر
  • آژانس هواپیمایی و مسافرتی آفتاب ساحل آبی ، شرکت خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی
X
خرید اینترنتی و آنلاین بلیط هواپیما ، ارزان ، سریع و مطمئن

تور استانبول 3 شب و 4 روز پرواز ترک ترانسفر اختصاصی با صبحانه فقط 10050000 تومان

تور استانبول 3 شب و 4 روز پرواز ترک ترانسفر اختصاصی با صبحانه فقط 10050000 تومان

تور ویژه انتالیا با پرواز مستقیم ترک سرویس uall فقط 24200000 تومان

چرا کاور پنجره های هواپیما قبل از تیک آف باید باز باشد؟

   خبر چرا کاور پنجره های هواپیما قبل از تیک آف باید باز باشد؟

چرا کاور پنجره های هواپیما قبل از تیک آف باید باز باشد؟ ...

یکی از سوالاتی که برای مسافرانی که کنار پنجره هواپیما نشسته اند قبل از برخاستن هواپیما به وجود می آید این است که چرا مهمانداران آز انها می خواهند که کاور پنجره را باز کرده در حالی که نور آفتاب چشم مسافر را اذیت می کند؟
این موضوع در بسیاری از اوقات باعث دلخوری مسافر از مهمانداران می شود. اما دلیلی کاملا منطقی در پس این درخواست مهمانداران نهفته میباشد.
قبل از پرداختن به دلیل این موضوع خوب است نکته ای را در مورد کار مهمانداران یاداور شویم و آن اینکه آنها تعلیم دیده اند تا در کمتر از ٩٠ ثانیه کلیه مسافران را از درب های قابل استفاده در حالت اضطراری خارج کنند.
حال برگردیم به موضوع سوال کاور پنجره، هنگامی که مسافر کاور پنجره را به علت نور خورشید پایین می دهد، چشم مسافر به نور کم عادت کرده و مردمک چشم گشاد میشود حال اگر وضعیت از حالت عادی به دلیلی به حالت اضطراری تغییر کند مسافران باید سریعا از هواپیما خارج شوند و در این زمان که مردمک چشم مسافر به نور کم عادت دارد هنگامی که وی جلوی درب خروج قرار میگیرد نور خورشید مانع دیدن واضح مسافر شده و باعث میشود که شخص کمی مکس کرده تا مردمک چشم مجددا تغییر حالت دهد و شروع به کوچک شدن نماید که این موضوع باعث اختلال در روند تخلیه شده و میتواند بسیار خطرناک و منجر به از دست رفتن جان عده ای شود.
از انجایی که بیشترین حوادث هوایی در زمان نشستن و برخاستن هواپیما صورت می گیرد و احتمال وقوع وضعیت اضطراری در این زمان ها بیشتر است لذا مهمانداران از مسافران می خواهند که کاور پنجره باز باشد تا چشم مسافر به نور بیرون عادت داشته باشد تا در زمان اضطراری روند تخلیه کند نشود.
همین موضوع در شب نیز صادق است. مهمانداران در هنگام برخاستن و نشستن هواپیما در شب نور داخل کابین را کم می کنند تا مجددا چشم مسافر به نور کم عادت داشته باشد .
همچنین یکى دیگر از دلایل این خواسته مهمانداران این است که هم مسافران و هم خود آنها به بیرون از هواپیما دید داشته باشند تا در صورت بروز خطر مانند نشت سوخت، جرقه، دود و یا آتش، مسافران یا مهمانداران به موقع مطلع شده و به خلبانها گزارش دهند. و اینکه اگر مجبور به تخلیه اضطرارى مسافران شدند، با اشراف به بیرون هواپیما، برنامه ریزى درستى جهت استفاده صحیح از زمان داشته باشند و بدانند کدام درب هاى اضطرارى، جهت تخلیه مسافران امن تر است.


تاریخ خبر: دوشنبه 06 دی 1395
ساعت: 3:16:04 PM