آژانس هواپیمایی و مسافرتی آفتاب ساحل آبی
آژانس هواپیمایی و مسافرتی آفتاب ساحل آبی
  • آدینه 07 اردیبهشت 1403
  • Friday  26  April  2024
  • آدینه 07 اردیبهشت 1403
  • آژانس هواپیمایی و مسافرتی آفتاب ساحل آبی ، شرکت خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی
  • فروش بلیت به ایرانیان خارج از کشور ، پرداخت پول توسط بانک و دریافت آنلاین بلیت
  • مجری مستقیم تور دبی ، رزور بهترین هتلهای دبی در سریعترین زمان و بهترین نرخ
  • صدور بلیت هواپیما و پروازهای داخلی و خارجی ، بلیتهای داخلی ایران ایر ، ماهان ، آسمان ، آتا ، قشم ، معراج ، تابان ، کارون ، زاگرس
  • خدمات آنلاین مسافرتی ، صدور بلیت هواپیما بصورت اینترنتی و پرداخت از طریق کارتهای شتاب بانکی
  • فروش بلیت خارجی ترکیش ، امارات ، قطری ، چاینا ساترن ، لوفتانزا ، ایر فلوت ، آلیتالیا ، اکراین ، عمان ، ایژین به شهرهای جهان
  • پرداخت از طریق سیستم بانکی و دریافت مدارک بدون مراجعه حضوری
  • مجری مستقیم تور دبی تایلند مالزی ترکیه چین ارمنستان روسیه بالی هند پوکت آنتالیا استانبول
  • اخذ وقت سفارت و وایز فیش بانکی و دریافت پاسپورت بدون حضور مجدد مسافر
  • آژانس هواپیمایی و مسافرتی آفتاب ساحل آبی ، شرکت خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی
X
خرید اینترنتی و آنلاین بلیط هواپیما ، ارزان ، سریع و مطمئن

تور استانبول 3 شب و 4 روز پرواز ترک ترانسفر اختصاصی با صبحانه فقط 10050000 تومان

تور استانبول 3 شب و 4 روز پرواز ترک ترانسفر اختصاصی با صبحانه فقط 10050000 تومان

تور ویژه انتالیا با پرواز مستقیم ترک سرویس uall فقط 24200000 تومان

تاریخچه سیب زمینی سرخ کرده

   خبر تاریخچه سیب زمینی سرخ کرده

تاریخچه سیب زمینی سرخ کرده ...

سیب زمینی سرخ کرده یکی از محبوب ترین خوراکی های جهان است و تقریبا هر جای کره خاکی که سفر کنید آن را در منو رستوران ها و فست فودها خواهید دید. اما آیا تا به حال این سوال برایتان پیش آمده که از خودتان بپرسید، سیب زمینی سرخ کرده از کجا می آید؟ چه کسی اولین بار آن را طبخ کرده و دقیق تر بخواهیم بگوییم تاریخچه سیب زمینی سرخ کرده چیست؟
برخی از کارشناسان بر این باورند که تاریخچه سیب زمینی سرخ کرده در حقیقت به بلژیک می رسد. برخی از داستان ها و افسانه های محلی منطقه می گویند که در سال ۱۶۸۰ میلادی زمستانی بسیار سخت و طاقت فرسا نواحی حومه رودخانه میوزدر جنوب کشور بلژیک را فرا گرفت و آن ها دیگر قادر به ماهی گیری و تامین غذای خود نبودند، تنها غذای موجود مردم سیب زمینی بود و آن ها به ناچار سیب زمینی را سرخ می کردند.
دعوا بر سر تاریخچه سیب زمینی سرخ کرده و این که چه کسی اولین بار آن را درست کرده است برای قرن ها ادامه دارد، اما یک روزنامه معتبر فرانسوی اخیرا مقاله ای را منتشر کرد که عنوانش این بود:‌ (نه، سیب زمینی سرخ کرده بلژیکی نیست). مطلب در تاریخ ۱ آگوست ۲۰۱۸ به چاپ رسید یعنی دقیقا مصادف با روز سیب زمینی سرخ کرده بلژیکی!
Bernard Lefèvreرئیس انجمن ملی سیب زمینی سرخ شد((frietokotenبلژیک است، او می گوید ریشه این دعوا بسیار عمیق تر از این حرف هااست. او به خبرگزاری Telegraph گفت که: ما عادت کرده ایم که همیشه از فرانسه شکست بخوریم. بلژیک همیشه برادر کوچک آن ها بوده است. در واقع آن ها همیشه با مهربانی ما را دست می اندازند.
جالب است که بدانید سیب زمینی نه از طریق فرانسه به اروپا معرفی شد و نه بلژیک، بلکه این اسپانیا بود که یکی از محبوب ترین خوراکی های جهان را به اروپا شناساند. در سال ۱۵۳۷ Jimenez de Quesada و نیروهایش وارد روستایی در کلمبیا شدند که تمامی ساکنانش فرار کرده بودند. سیب زمینی هم جزو چیزهایی بود که غنیمت گرفتند و به زبان اسپانیایی آن را ترافل (Truffles) نامیدند.
حدود ۲۰ سال بعد سیب زمینی به اسپانیا آورده شد و آن را به ایتالیا هم معرفی کردند. در آن زمان سیب زمینی ها کوچک و تلخ بودند و البته زمین های اسپانیا و ایتالیا برای کشت این محصول مناسب نبودند. به مرور زمان سیب زمینی های بزرگ تر و با تلخی کم تری پرورش داده شد و کشت آن در سراسر اروپا رواج یافت .
در هر صورت، گزارش های تاریخی نشان می دهد که بلژیکی ها احتمالا سرخ کردن قطعه های نازک سیب زمینی را در اواخر قرن هفدهم (هر چند برخی ادعا می کنند که اواخر قرن ۱۸) در دره میوز بین Dinant و Lige آغاز کردند. آن ها عادت داشتند تا ماهی های کوچک را بسیار سرخ کنند و همیشه مقداری ماهی سرخ کرده به عنوان چاشنی روی سفره هایشان بود. هنگامی که رودخانه شهر یخ زد دیگر ماهی کوچکی برای خوردن نداشتند بنابر این سیب زمینی را به صورت قطعات نازک و باریک خورد کردند و آن ها را دقیقا مثل ماهی های کوچک سرخ کردند.
از آن جایی که جنگ میان تاریخچه سیب زمینی سرخ کرده پایانی ندارد و نمی توان پاسخ دقیقی به محل تولد آن داد به سراغ جنگ دیگری می رویم. هر یک از کشورها ادعا می کنند به بهترین شیوه ممکن سیب زمینی را سرخ می کنند.
منبع: todayifoundout


تاریخ خبر: شنبه 30 شهریور 1398
ساعت: 2:03:19 PM