آژانس هواپیمایی و مسافرتی آفتاب ساحل آبی
  • پنجشنبه 09 فروردین 1403
  • Thursday  28  March  2024
  • آژانس هواپیمایی و مسافرتی آفتاب ساحل آبی ، شرکت خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی
  • فروش بلیت به ایرانیان خارج از کشور ، پرداخت پول توسط بانک و دریافت آنلاین بلیت
  • مجری مستقیم تور دبی ، رزور بهترین هتلهای دبی در سریعترین زمان و بهترین نرخ
  • صدور بلیت هواپیما و پروازهای داخلی و خارجی ، بلیتهای داخلی ایران ایر ، ماهان ، آسمان ، آتا ، قشم ، معراج ، تابان ، کارون ، زاگرس
  • خدمات آنلاین مسافرتی ، صدور بلیت هواپیما بصورت اینترنتی و پرداخت از طریق کارتهای شتاب بانکی
  • فروش بلیت خارجی ترکیش ، امارات ، قطری ، چاینا ساترن ، لوفتانزا ، ایر فلوت ، آلیتالیا ، اکراین ، عمان ، ایژین به شهرهای جهان
  • پرداخت از طریق سیستم بانکی و دریافت مدارک بدون مراجعه حضوری
  • مجری مستقیم تور دبی تایلند مالزی ترکیه چین ارمنستان روسیه بالی هند پوکت آنتالیا استانبول
  • اخذ وقت سفارت و وایز فیش بانکی و دریافت پاسپورت بدون حضور مجدد مسافر
  • آژانس هواپیمایی و مسافرتی آفتاب ساحل آبی ، شرکت خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی
X
خرید اینترنتی و آنلاین بلیط هواپیما ، ارزان ، سریع و مطمئن

تور استانبول 3 شب و 4 روز پرواز ترک ترانسفر اختصاصی با صبحانه فقط 10050000 تومان

تور ویژه انتالیا با پرواز مستقیم ترک سرویس uall فقط 24200000 تومان

هیچهایک در زمستان

خبر هیچهایک در زمستان

هیچهایک در زمستان ...

هیچهایک در زمستان و کمپ زدن در فصل زمستان بسیار چالش برانگیر است. شما ممکن است بپرسید، چرا این کار سخت است؟ جدا از همه چیز، سختی اش فقط این است که باید در سرما ایستاد، درسته؟ نه، درست نیست! سوزش استخوان هایتان به خاطر نفوذ سرما بعد از چند دقیقه، تازه اول مشکلات است. هیچهایک کردن در زمستان بسیار پیچیده تر از این هاست و آمادگی بسیار بیشتری می طلبد. امسال، من و سینتیا در وسط زمستان گرجستان را هیچهایک کردیم. ما باید با جاده های یخ زده، خودروهای کمتر و روزهای هیچهایک کوتاه تر کنار می آمدیم. لازم نیست که دیگر به خطر جاده های بسته و گیر افتادن در وسط جاده ای که نمی شناختیم در نصف شب اشاره کنم. ولی به هرحال، ما به سلامت به مقصد خودمان رسیدیم چراکه به خوبی برای این سفر آماده شده بودیم. هیچهایک کردن در زمستان می تواند تجربه ای بسیار حماسی و مفرح باشد و این شانس را برای شما ایجاد کند که کشور را طوری بگردید که فقط تعداد انگشت شماری مثل شما آن را گشته اند. ما نکاتی را جمع آوری کرده ایم که به شما برای هیچهایک در زمستان کمک کند، تا قربانی هوای سرد و دیگر عوامل نامطلوب نشوید. هیچهایک در آب وهوای بسیار سرد باید به طورکلی کنار گذاشته شود و برای آن هیچ تلاشی صورت نگیرد، مگراینکه بدانید جه کار باید بکنید. شما باید برای شروع مطمئن شوید که به خوبی مجهز شده اید و جایی برای خواب در شب دارید. به نکات دیگری که باید مدنظر قرار دهید نگاهی بیاندازید.هیچهایک در زمستان و کمپ زدن در فصل زمستان بسیار چالش برانگیر است. شما ممکن است بپرسید، چرا این کار سخت است؟ جدا از همه چیز، سختی اش فقط این است که باید در سرما ایستاد، درسته؟ نه، درست نیست! سوزش استخوان هایتان به خاطر نفوذ سرما بعد از چند دقیقه، تازه اول مشکلات است. هیچهایک کردن در زمستان بسیار پیچیده تر از این هاست و آمادگی بسیار بیشتری می طلبد. امسال، من و سینتیا در وسط زمستان گرجستان را هیچهایک کردیم. ما باید با جاده های یخ زده، خودروهای کمتر و روزهای هیچهایک کوتاه تر کنار می آمدیم. لازم نیست که دیگر به خطر جاده های بسته و گیر افتادن در وسط جاده ای که نمی شناختیم در نصف شب اشاره کنم. ولی به هرحال، ما به سلامت به مقصد خودمان رسیدیم چراکه به خوبی برای این سفر آماده شده بودیم. هیچهایک کردن در زمستان می تواند تجربه ای بسیار حماسی و مفرح باشد و این شانس را برای شما ایجاد کند که کشور را طوری بگردید که فقط تعداد انگشت شماری مثل شما آن را گشته اند. ما نکاتی را جمع آوری کرده ایم که به شما برای هیچهایک در زمستان کمک کند، تا قربانی هوای سرد و دیگر عوامل نامطلوب نشوید. هیچهایک در آب وهوای بسیار سرد باید به طورکلی کنار گذاشته شود و برای آن هیچ تلاشی صورت نگیرد، مگراینکه بدانید جه کار باید بکنید. شما باید برای شروع مطمئن شوید که به خوبی مجهز شده اید و جایی برای خواب در شب دارید. به نکات دیگری که باید مدنظر قرار دهید نگاهی بیاندازید.
هیچایک در زمستان
قبل از هرچیز برای هیچهایک در زمستان لباس گرم بپوشید

لباس های گرم باید اولین نکته در لیست آماده سازی شما باشد. سعی کنید تا جایی که امکان دارد بدنتان خشک نگاه دارید. از پاهایتان شروع کنید. از جوراب های کتان به طورکلی اجتناب کنید. علت این امر بسیار واضح است: کتان خاصیت عایق بودن بسیار کمی دارد و رطوبت را جذب و نگاه می دارد. پاهایتان عرق می کند، جوراب هایتان رطوبت را به خود جذب می کند و بعد از مدتی پاهایتان خیس خواهدشد. در این شرایط آب وهوایی پای خیس به معنای پای سرد است.

جوراب ها

اگر می خواهید راهی هیچهایک در زمستان شوید، باید یک جفت جوراب پشمی خوب داشته باشید. جوراب های پشمی معمولاً ضخیم تر هستند، خاصیت عایق بودن بیشتری دارند و اگر هم خیس شوند دمای بدنتان برای خشک کردن آن ها کافی است. پیشنهاد ما این است که از پشم، ایزول، پشم گوسفند و سایر مواد مصنوعی ضخیم استفاده کنید. من و سینتیا معمولاً دو جفت جوراب پایمان می کردیم و یک جفت هم برای مواقعی که پاهایمان خیس می شد، در کیف هایمان داشتیم. همچنین حتماً یک جفت چکمه زمستانی خوب به همراه داشته باشید. همان طور که دوستانمان، Roving Snails ( یک زوج فوق العاده به همراه یک گربه که از هند به اروپا هیچهایک کرده بودند) می گفتند: چکمه های زمستانی یک گزینه اختیاری نیست، بلکه واجب است.

چکمه های زمستانی

اگر شما دائماً در سفر هستید، حمل کردن یک جفت کفش سنگین احتمالاً بهترین گزینه نیست اما برای هیچهایک کردن در زمستان ضروری است. تعدادی از برندهای خوب برای چکمه های زمستانی و برفی Sorel، Baffin و Columbia هستند. این برندها در اغلب شهرهای بزرگ در سراسر جهان قابل تهیه هستند و یک ضرورت واقعی برای هیچهایک در فصل های سرد می باشند. مطمئن شوید که قبل از حرکت حتماً چکمه هایتان خشک باشند، بعد از آن از داشتنشان لذت خواهید برد.

لباس زیر

برای هیچهایک در زمستان حتما از کتان اجتاب کنید. بهترین گزینه برای لباس زیر، یک جفت Long Johns است. از برندهای آمریکایی که از ترکیبی از کتان و پلی استر استفاده می کنند اجتناب کنید. به جای آن از برندهای اروپایی استفاده کنید. برندهای اروپایی از ترکیب پشم گوسفند و مقداری اسپندکس استفاده می کنند، که باعث می شود لباس زیر گرم تر، حتی در صورت خیس شدن، و همچنین راحت تر باشد. شما به این ترتیب می توانید در زمان هیچهایک کردن، حتی جذاب تر از قبل به نظر برسید...

لباس گرم و ژاکت زمستانی

براساس تجربه من در هیچهایک در زمستان، بهترین کاری که در این شرایط می توان انجام داد این است که به خودتون به شکل یک پیاز نگاه کنید. لایه ها، هرچه بیشتر بهتر. اگر یک شلوار کافی نیست، دوتا بپوشید. همین کار را برای ژاکت یا کاپشن هم انجام دهید. از آنجایی که من وسینتیا دائماً در حال سفر هستیم، باید سبک سفر کنیم، و به این خاطر خریدن ژاکت و شلوار اضافه و حمل کردن آن ها، برای ما کار راحتی نیست. به همین علت است که تا جایی که بتوانیم چند لایه لباس را روی هم می پوشیم. این بهترین حقه است. آخرین لایه همیشه یک ژاکت ضد آب و بادگیر است (مخصوصاً برای مواردی که در طوفان گیر بیفتیم). همچنین به یاد داشته باشید که حتماً گوش ها، گردن و سر خود را هم بپوشانید.

دستکش

تعدادی دستکش از جنس پشم گوسفند تهیه کنید و مطمئن شوید که به خوبی انگشت هایتان را می پوشانند. در حالت ایده آل، باید فاصله بسیار کمی بین انگشت ها و پارچه دستکش باشد. اگر دستکش ها برایتان زیادی بزرگ باشد، نوک انگشتانتان سرد خواهد شد.

گرم کننده های دست شیمیایی

این محصول برای دهه های متوالی شکارچیان را گرم نگه داشته است، بنابراین برای هیچهایک در زمستان، وسیله ای ضروری است! استفاده از این وسیله بسیار ساده است. تنها کاری که باید بکنید این است که بسته را پاره کنید، تکانش بدهید و آن را داخل دستکش ها و یا جیب های داخلی ژاکت تان بریزید. این محصول در اندازه های متفاوتی عرضه می شود، اما ما به شدت توصیه می کنیم، که سایز کوچک آن را تهیه کنید تا برای داخل دستکش ها قابل استفاده باشد. یکی از نکات مثبت آن ها این است که به یک منبع انرژی خارجی نیاز ندارند. این محصول می تواند در هر جایی حدود 8 تا 16 ساعت گرما تولید کند و بسیار هم ارزان هستند (اگر به صورت عمده بخرید، 60 تا 75 سنت). تنها اشکال آن ها این است که قابلیت استفاده مجدد را ندارند و از آن جایی که به اکسیژن نیاز دارند، در داخل چکمه ها اصلاً خوب کار نمی کنند. ما آرزو می کردیم که ای کاش برای سفر به Kazbegi این محصول را تهیه می کردیم، آنجا دما منفی 10 درجه بود و باد شدید آن منطقه باعث می شد دستانمان یخ بزند.

تشک

اگر می خواهید در زمستان و در محیط باز کمپ بزنید، جزو نیازهای اولیه است که یک تشک داشته باشید تا شما را از زمین جدا کند. به این منظور، ما پیشنهاد می کنیم که از تشک با فوم پلی اتیلن استفاده کنید. این تشک ها را می توانید در هر فروشگاه کمپینگ یا لوازم نظامی پیدا کنید. این وسیله همچنین باعث می شود زمین برای خوابیدن بسیار نرم تر شود. من وسینتیا در سال های آخر روی زمین های ناهموار و صخره ای چادر می زدیم و به لطف این تشک ها هیچ مشکلی برای خواب و استراحت نداشتیم و هیچ وقت بدون آن ها به سفر نمی رویم.

پتوی فویلی

معمولاً همیشه در جعبه کمک های اولیه یک پتوی فویلی برای جلوگیری از هایپوترمی (افت شدید دمای بدن) پیدا می شود. این وسیله بسیار سبک است و وقتی تا شود، کمتر از یک دفتر فضا را اشغال می کند. وقتی که می خواهید در زمستان سفر کنید و یا به جایی بروید که هوای سردی دارد، حتماً باید یک پتوی فویلی به همراه داشته باشید. علاوه براینکه این پتو از کاهش حرارت به خاطر تعریق جلوگیری می کند و حرارت را محبوس نگه می دارد، کاملاً ضدآب و ضدباد هم می باشد. اگر زمانی در هنگام هیچهایک در زمستان در جایی گیر کردید، و مجبور شدید که چادر بزنید، آنگاه از داشتن این پتو خوشحال خواهید شد.

کیسه خواب زمستانی

اشتباهی که ما در زمان هیچهایک به اروپا انجام دادیم را تکرار نکنید! ما به خاطر اینکه می خواستیم با خرید کیسه خواب های ارزان در هزینه صرفه جویی کنیم، شب ها از شدت سرما یخ زدیم. این هزینه اضافی را بپردازید تا در یک چیز خوب سرمایه گذاری کرده باشید، به این ترتیب می توانید یک چادرنشین گرم و شاد باشید! بعد از سال ها تجربه چادر زدن در سراسر دنیا، فهمیدم که یکی از بهترین انواع کیسه های خواب، آن نوعی است که با مواد مصنوعی پر شده است. علاوه براینکه بسیار گرم و سبک است، این امکان را به شما می دهد که آن را به شکل یک بسته کوچک دربیاورید.