آژانس هواپیمایی و مسافرتی آفتاب ساحل آبی
آژانس هواپیمایی و مسافرتی آفتاب ساحل آبی
  • پنجشنبه 09 فروردین 1403
  • Thursday  28  March  2024
  • پنجشنبه 09 فروردین 1403
  • آژانس هواپیمایی و مسافرتی آفتاب ساحل آبی ، شرکت خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی
  • فروش بلیت به ایرانیان خارج از کشور ، پرداخت پول توسط بانک و دریافت آنلاین بلیت
  • مجری مستقیم تور دبی ، رزور بهترین هتلهای دبی در سریعترین زمان و بهترین نرخ
  • صدور بلیت هواپیما و پروازهای داخلی و خارجی ، بلیتهای داخلی ایران ایر ، ماهان ، آسمان ، آتا ، قشم ، معراج ، تابان ، کارون ، زاگرس
  • خدمات آنلاین مسافرتی ، صدور بلیت هواپیما بصورت اینترنتی و پرداخت از طریق کارتهای شتاب بانکی
  • فروش بلیت خارجی ترکیش ، امارات ، قطری ، چاینا ساترن ، لوفتانزا ، ایر فلوت ، آلیتالیا ، اکراین ، عمان ، ایژین به شهرهای جهان
  • پرداخت از طریق سیستم بانکی و دریافت مدارک بدون مراجعه حضوری
  • مجری مستقیم تور دبی تایلند مالزی ترکیه چین ارمنستان روسیه بالی هند پوکت آنتالیا استانبول
  • اخذ وقت سفارت و وایز فیش بانکی و دریافت پاسپورت بدون حضور مجدد مسافر
  • آژانس هواپیمایی و مسافرتی آفتاب ساحل آبی ، شرکت خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی
X
خرید اینترنتی و آنلاین بلیط هواپیما ، ارزان ، سریع و مطمئن

تور استانبول 3 شب و 4 روز پرواز ترک ترانسفر اختصاصی با صبحانه فقط 10050000 تومان

تور استانبول 3 شب و 4 روز پرواز ترک ترانسفر اختصاصی با صبحانه فقط 10050000 تومان

تور ویژه انتالیا با پرواز مستقیم ترک سرویس uall فقط 24200000 تومان

چرا باید در هواپیما گوشی را در حالت پرواز قرار دهیم؟

   خبر چرا باید در هواپیما گوشی را در حالت پرواز قرار دهیم؟

چرا باید در هواپیما گوشی را در حالت پرواز قرار دهیم؟ ...

قبل از پرواز و مدت کوتاهی قبل از فرود، مهمانداران از مسافرین هواپیما درخواست می کنند تا تجهیزات الکترونیکی خود را در حالت پرواز (flight mode) قرار دهند. با این حال، عده ای همیشه معترضند که تلفن های هوشمند کوچکشان چگونه باعث اختلال در کار هواپیمایی می شود که با تکنولوژیی بالا ساخته شده است.
حالت پرواز چیست؟
در حالت پرواز، در گوشی یا تلبت شما سرویس های وایفای، بلوتوث، دیتا و.. غیرفعال می شود و به زبان ساده دریافت امواج رادیویی در گوشی شما متوقف می شود. اگر گوشی شما در حالت پرواز قرار نگرفته باشد، سیگنال های ناشی از آن ممکن است با وسائل الکترونیکی بسیار حساس هواپیما تداخل ایجاد کند.
اگر فقط از گوشی خودتان استفاده نکنید، چه اتفاقی می افتد؟
هنگامی که گوشی خودتان را قفل میکنید و از آن استفاده نمیکنید، گوشی هنوز در جستجوی شبکه است و فرکانس آن ممکن است با فرکانس هواپیما همپوشانی داشته باشد. حتی اگر تصور میکنید که حالت "sleeping" ممکن است تهدیدی ایجاد نکند، باز هم لازم است که آن را به حالت پرواز تغییر دهید. اگر دستگاه شما این قابلیت را ندارد، فقط آن را خاموش کنید.
چرا این فعالیت های تلفن همراه خطرناک است؟
همانطور که میدانید لحظه پرواز و فرود، سخت ترین مراحل پرواز هستند که طی آن خلبانان باید اقدامات لازم را با مرکز کنترل پرواز بر روی زمین هماهنگ کنند. همه این کارها با استفاده از سیستم ناوبری هواپیما انجام می شود. سیگنال دستگاه شما می تواند باعث ایجاد اختلال رادیویی شود و خلبان اطلاعاتی که توسط کنترل کننده ترافیک ارسال می شود را نشنود. این ممکن است منجر به ایجاد وضعیت اضطراری شود.
از چه وسیله الکترونیکی می شود در هواپیما استفاده کرد؟
• در طول پرواز شما می توانید از هر وسیله دیگری که داده، وایفای و بلوتوث مبادله نمیکند، استفاده کنید. به عنوان مثال های واضح؛ می توان از ساعت های الکترونیکی (نه ساعت های هوشمند)، دوربین عکاسی، فیلمبرداری، دستگاه ضیط صدا، سمعک، تنظیم کننده ضربان قلب و.. استفاده کرد.
• دستگاه هایی با قابلیت تبادل داده نیز می توانند در طول پرواز استفاده شوند، اما فقط در حالت پرواز. این شامل گوشی های هوشمند، ساعت های هوشمند، تبلت، کتاب الکترونیکی، پخش کننده صوتی و تصویری و.. می شود. شما حتی می توانید از لپتاپ هم استفاده کنید. برای لپتاپ ها که حالت پرواز ندارند، تنها کافیست که وایفای را خاموش کنید.
• از طرف دیگر شما می توانید حالت پرواز را فقط در طول مرحله پرواز معمولاً چند دقیقه بعد از بلند شدن از زمین و بعد از پیام خدمه پرواز برای خاموش کردن گوشی (قبل از فرود) فعال کنید. اینکار نیاز دارد که ذهنتان مشغول به این موضوع باشد. البته ممکن است بسته به نوع شرکت هواپیمایی شرایط متفاوت باشد.
راه حل؟
با کار کردن یک یا دو نفر با تلفن؛ هواپیما سقوط نخواهد کرد. اما اگر هرکس به طور مداوم از گوشی خود استفاده کند، تداخل سیگنال ها قابل توجه خواهد بود. پس بهتر است که قدردان کار دیگران باشیم و برای خلبانان مشکلات غیر ضروری ایجاد نکنیم و با فعال کردن حالت پرواز، بعد از ورود به هواپیما، امنیت خودمان و دیگر مسافران و خدمه هواپیما را به خطر نیاندازیم.



تاریخ خبر: چهار‌شنبه 04 امرداد 1396
ساعت: 11:09:34 AM